• Zixi

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Har förresten lagt up två ul bilder från kubet, den har blivit rätt mycket större på kort tid! De gamla bilderna är från 22/12 och de nya från 5/1.

Jag ska försöka avvakta med att kontakta kk, inte så mycket de kan göra där om något skulle vara fel. Nån bm att kontakta har jag inte direkt. Hade bara en vikarie på mvc och hon skulle knappast bry sig, tyvärr. Men om jag har tur så är det bara lite mer än en vecka kvar tills jag får göra fostervattenprov och då får jag se den igen, och vara orolig efter det igen... men då ska jag kräva uppföljning veckan efter.

Juli - 2010
  • Zixi
    Puchiko skrev 2010-01-14 15:55:47 följande:
    Så fin h*n är Men om du får ont eller så får du kontakta kk.. lova det!
    Lovar   Tack för att ni är nästan lika oroliga som mig. Lite absurdt men den här tråden är som en extra liten familj!
    Juli - 2010
  • Zixi

Det blir fostervattensprov den 25e. Bara lite mer än en vecka tills dess... Så glad att det blir på Cura och med läkare+barnmorska som jag känner

Juli - 2010
  • Zixi

Hade en kompis på besök idag, hon skulle bli den första "vanliga" kompisen jag berättat för så jag var lite nervös. När hon kom så klappade jag mig på magen och sa "gissa vad"... hennes svar på det var "gissa vad"..........................................

Hon var oxå gravid!!!! Med bf 25/7!!!!!!!!!!!!! Helt osannolikt. Jag som trodde att jag var den enda i hela mitt kompisgäng som skulle skaffa barn nu. Är jätte-glad. Nu MÅSTE min vara frisk och stanna inne!

Juli - 2010
  • Zixi
    Subklavia skrev 2010-01-14 22:00:09 följande:
    Jag är så jäkla tramsig. Tog med mig hem ett stetoskop från jobbet för att lyssna på magen, men så klart kunder man inte höra något annat en tarmljud.När kan man börja höra hjärtljud?
    Tidigast vecka 12 (oftast betydligt senare) men enligt min man är det lättare att höra med en såndär trätratt bm har än med stetoskop. Får erkänna att jag försökte lyssna med vårt stetoskop senast igår.... Jag har dessutom moderkakan i framvägg så det lär dröja innan jag hör nåt  
    Juli - 2010
  • Zixi

Det misslyckade moderkaksprovet var visst inte så misslyckat som läkaren trodde..... Det damp ner ett brev idag med besked om att provet inte visat på några avvikelser, bebisen har inte trisomi 13, 18 eller 21.

Så nu kan jag avboka mitt fostervattensprov och bara hoppas att resten av graviditeten går bra. *dansar en liten segerdans* Lite jobbigt dock att inte få se den lille på 5 veckor nu... hoppas på att BM på Cura insisterar på att få titta på den innan dess. Skönt i vilket fall att slippa öka missfallsrisken ytterliggare med fvp!

På måndag ska jag ringa och ta reda på könet! Lite coolt att redan nu veta till 100% vad det blir för kön. Min lillasyster är övertygad om att det är en liten Egil där inne, vi får se.

Känns fortfarande lite overkligt med testresultatet, hade inte allt förväntat mig att det skulle lyckas. Vilken tur att läkaren skickade in det lilla hon fått ut för säkerhets skull. Vi ska fira med sushi ikväll, kanske känns mer verkligt då.

Juli - 2010
  • Zixi

På begäran startar jag en liten omröstning om vilket kön det blir. För att göra det enklare så får ni bara välja mellan flicka och pojke. Tvillingar är uteslutna genom ul och hemafrodit uteslutet via kromosomtestet.

Skriv ert nick efter det kön ni gissar på, copy paste...

Pojke:

Flicka:

Juli - 2010
  • Zixi

De flesta i min närhet har fått pojke som första barnet och flicka som nästa (om de skaffat fler än en), säkert 10 familjer som fått det. Men min mamma fick flicka först och sen pojke.

Själv pendlar jag fram och tillbaks på vad jag tror och vad jag önskar. Försöker hålla mig neutral så jag blir lika glad oavsett vad jag får veta. Jag kommer att dö om jag missar telefontiden på måndag. Tortyr att de bara har 1h telefontid 2 dar/vecka...

Jag trodde att jag kommit över mitt värsta illamående men det har bara övergått till en annan form, akut kvällsillamående. Jag har fram tills nu klarat mig på ingefära och vid bildfärder även postafen. Nu måste jag ta en postafen för att ta mig igenom kvällen, jätte-skumt. Men jag är inte lika luktkänslig längre och har börjat få lite aptit   Och jag står ut med min mans andedräkt *ler stort*

Juli - 2010
  • Zixi

Ni som inte vill veta könet i förväg utan vill vänta till förlossningen. Varför är det mindre överraskning nu än då? Jag räknar kallt med att hårfärgen blir tillräckligt med överraskning vid förlossningen så jag tar min könsöverraskning på måndag

Juli - 2010
  • Zixi
    SailorGirl skrev 2010-01-16 21:52:16 följande:
    Ja, Puchiko. Det är dags att någon har tur i tråden.Pojke: PuchikoSurikatenFlicka:TianSailorGirl (Jag gissar inte. Jag vet. )
    hihi, jag har 50% chans att bekräfta min teori
    Juli - 2010
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4