Inlägg från: Lurven83 |Visa alla inlägg
  • Lurven83

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Zix väntar en:

Pojke: {#lang_emotions_smile}
    Puchiko
    Surikaten

Flicka:{#lang_emotions_kiss}
    Tian
    SailorGirl (Jag gissar inte. Jag vet. )
    Lurven83
    Längtar ♥
  • Lurven83
    heavensangel skrev 2010-01-17 09:23:03 följande:
    Zix: Vi kommer inte ta reda på könet på bebisen. Därför att det har absolut ingen som helst betydelse om jag får reda på det nu eller om 6 månader. För mig är det en bebis i min mage och den kommer när den är färdig. Vad det nu är för kön tycker jag ska bli en överraskning som är värd all möda och svett på förlossningen. Mina systrar har inte tagit reda på det och jag tycker spänningen har varit så kul under deras graviditeter. Jag förstår dem som tar reda på det, men den metoden passar inte mig. Är du pirrig inför att ta reda på könet?Jag va och shoppade igår med mannen. Blev en mammakjol från VeroModa. Rea 190 kr. En jättefin i svart och lila. Sen gick vi till HM och köpte gröna "arme"-byxor med bred mudd upptill 299 kr. Lite "baggy"modell så jag fick köpa en stor storlek så jag kan ha de hela tiden. Väldigt nöjd med mina inköp. Ska hämta min svarta mysbyxor på posten idag. oxå med bred mudd. :)Ska titta till BIM listan nu. Men det är väl ingen med BIM nu???
    ahh har vero moda mammakläder? Det visste jag inte.
    Längtar ♥
  • Lurven83
    Såg att Nilla åkte ur lista

Zix väntar en:

Pojke: {#lang_emotions_smile}
    Puchiko
    Surikaten
    mojutten

Flicka:{#lang_emotions_kiss}
    Tian
    SailorGirl (Jag gissar inte. Jag vet. )
    Lurven83
    Clara
    Nilla21
    Längtar ♥
  • Lurven83
    Subklavia skrev 2010-01-17 10:45:38 följande:
    Skönt med mamma kläder. Efter att jag har varit på KUB och fått reda på om allt är bra ska jag ut och köpa mamma byxor. Kan ej knäppa mina jeans längre. Gick in i vecka  14 igår (13+0) och det var precis som om någon stängde av en knapp för att gravsymtomen.  Magen är mycket mindre (svullnaden har gått ner) brösten gör inte alls lika ont, och jag mår nästa inte illa alls längre. Hoppas allt är som det ska ändå. Jag har dock börjat få ett streck nerifrån upp till navelen.
    Gud vad spännande med alla graviditeter här.

Har ju hört att det är rätt vanligt med att symtomen avtar vid vissa tillfälla, så du får bara njuta av att vara utan symtom ett tag, dem kommer nog snart igen ska du se, med dunderfart
    Längtar ♥
  • Lurven83
    mojutten skrev 2010-01-17 10:50:44 följande:
    Det är rätt jämt lopp Zix, så det kan bli vad som antar jag ;). Det ska bli spännande att se om min känsla är rätt. Jag kan förstå tanken på att sprida ut överaskningarna och jag inser att det är lika mkt överaskning nu som sen. För vår del så tror jag inte att vi kommer att ta reda på det innan förlossningen, vi vill nog båda gärna gå och gissa lite under hela graviditeten. Det är något jag ser i fram emot att få spekulera lite hit och dit.Jo BIM är runt hörnet, typ imorgon eller tisdag. Jag har grymt ömma bröst och lite svullna bröstvårtor och det har varit bra tecken innan. Jag har även lite känningar i LM men det känns inte som något säkert tecken eftersom jag brukar ha det även när det inte tagit sig. Det känns riktigt spännande men jag är förvånad och lycklig över att jag fortfarande känner mig så lugn och avslappnad och det för första gången på länge känns ok om vi får vänta ett tag, fast att på alla sätt och vis skulle vara perfekt om det tog sig snart. Skönt med kläder som passa Heavensangel. Hur är det med utbudet, finns det mycket bra kläder att välja på eller? Jag tror att jag kommer att klara mig bra då jag gillar att gå i klänningar. 
    gud vad spännande, låter lite som det är dags för ett pluss nu *håller tumarna*
    Längtar ♥
  • Lurven83
    claire skrev 2010-01-17 11:37:25 följande:
    hoppla.. det var inte meningen!
    hihi du är inte den skylldige {#lang_emotions_djavulsk} hihi
    Längtar ♥
  • Lurven83
    Tian 10 : ja då va det kanske dags att kolla upp mamma kläder snart då {#lang_emotions_tongue_out}
    Längtar ♥
  • Lurven83
    Nilla21 skrev 2010-01-18 06:51:55 följande:
    men åhh inlägget var till dig lurven83 :P
    hihi tack, det stämmer du tolka det rätt!
    Längtar ♥
  • Lurven83
    Nilla21 skrev 2010-01-18 06:57:11 följande:
    Känns underbart va? testade du i morse ? Så kul då får du en oktoberbebis... just när alla löven är i finaste färgerna Nu kommer du gå med ett leende hela dagen och folk vet inte varför hihi om du inte berättar dvs :P
    hihi ja jag testade idag men jag misstänkte redan det igår.Tog ett test igår på bim-6 och det blev bara en svag svag skugga, på grönsen till inbillning eller önske tänkande, sen flera timmar senare så kunde jag inte låta bli att leta upp testet i papperskorgen haha, för att titta en sista gång. Då var det tydligt men man får ju egentligen inte titta på testet så långt éfter. Men jag visste att jag hade rätt, gick med ett smile hela dagen igår. Så idag väntade jag bara på att strecket skulle dyka upp. Och det gjorde det, var väldigt svagt men det var där. Sen igår har jag haft mycket känningar i livmodern, äggstockar och rygg. Mycket trötthet med, så jag kände mig gravid med

Härligt. Men väldigt overkligt.
    Längtar ♥
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4