• Zixi

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Tack för alla lyckoönskningar, känns som att det är det enda som hjälper i nuläget, det och tålamod. Inga hemska komplikationer än i alla fall *håller tummarna*
    Mannen tog det rätt hårt han med och har tagit väl hand om mig sen vi kom hem. Han sprang precis iväg för att köpa chokladglass till mig    {#lang_emotions_heart}

Juli - 2010
  • Zixi
    Tian 10 skrev 2010-01-11 20:24:32 följande:
    Men herregud! Så kan de ju inte bara behandla dig. Gjordes det inget ul efteråt så ni fick se på er Lill*?!?! Och ingen information innan. Detta måste ni anmäla! Så får det fan inte gå till! Skickar massvis med kramar!
    Vi hann se att den levde innan hon stack då hon gjorde ultraljud för att lokalisera moderkakan. Först kunde jag inte se några hjärtslag och blev lite nervös men sen hoppade den till och då syntes det. Läkaren var ju inte alls intresserad av att titta på den lille så det vi såg var när hon i förbifart svepte förbi.

Vet att vi borde anmäla men hur kul är det om vi får samma tant nästa gång. Jag föredrar såååå privat vård. Hade lätt kunnat betala nån tusenlapp för att få det här utfört på ett trevligare sätt!

Har inskrivning imorgon och ska försöka tigga mig till att bm lyssnar efter hjärtljuden. Har visserligen moderkakan i framvägg så jag är medveten om att det kanske inte går att höra nåt. Men det vore så skönt att veta att den fortfarande lever.
    Juli - 2010
  • Zixi

Men jag måste inflika att förra gången jag var på kk, med blödning i vecka 7, fick jag väldigt bra mottagande. Det blev en grundlig undersökning, visserligen pga av att det var en läkarstudent med men stämmningen var lugn och trevlig.

Vet ni om Cura gör fostervattensprov? Är inte helt sugen på att träffa kk-tanten igen.

Inget drastiskt har hänt sen igår men jag har ont i magen och det sticker och svider där hålen är. Nu ska jag strax på inskrivning, sen är det hem och vila igen

Juli - 2010
  • Zixi

Själv vill jag föda i Ystad, har hört mycket gott om deras bb. Tyvärr är det en bit dit och vi har ingen bil. Får se hur villiga mina föräldrar är på att köra

Juli - 2010
  • Zixi

Barnmorskan var sådär men hon vägrade att lyssna på hjärtljud, det gör man helt enkelt inte så här tidigt sa hon...

Mitt blodtryck och järnvärde var i alla fall jätte-bra   110/60 respektive 135!

3 rör blod idag, ett förra veckan, ett två veckor innan dess.... jag är impad att jag trots det lyckats behålla mitt järnvärde hoppas att jag nu slipper blodprov på ett tag, så kul är det faktiskt inte.

De gör alla sina ul på kk så jag ska verkligen få till att göra rul på Cura!!!

Juli - 2010
  • Zixi
    Lurven83 skrev 2010-01-12 09:52:19 följande:
    Vart är det bäst att föda då? Vad har ni hört? Är det lund?
    Som sagt var, Ystad! De ser till en som person och ens önskemål och gör vad de kan för att uppfylla dem. Kolla in deras hemsida. Jag vill helt klart dit!
    Juli - 2010
  • Zixi

Nilla, jag har oxå 2 min till MAS så det känns nästan lite löjligt att åka nån annan stans. Men för mig är det viktigt att jag kan ha min man med mig och att han kan sova över. Vill även ha möjlighet att välja mellan många olika ställningar att föda i. Vet sen tidigare att jag inte kan ligga still om jag har ont, klättrar på väggarna istället.

Juli - 2010
  • Zixi
    Lurven83 skrev 2010-01-12 15:28:29 följande:
    Hoppas inte själva problem vid förlossning är ärftligt =(
    Hoppas inte att alldeles för snabba födslar är ärftligt heller, mamma hann knappt upp på britsen innan min lillebror flög ut.
    Juli - 2010
  • Zixi

Välkommna till tråden, känn er som hemma

Fast Headrush, lite fusk är det allt att glida in och trots det ha första bf... Vi andra har ju fått kämpa för det

Juli - 2010
  • Zixi
    Puchiko skrev 2010-01-12 21:05:06 följande:
    Är alldeles för trött för att läsa ikapp idag, hoppas ni har överseende med det tjejer Hoppas alla har det bra och att det gick bra för dig Zix igår.Uppdateringen hos mig ser ut som så att jag är på dag 43 i cykeln.. mensvärk till och från sen i förrgår.. lätt illamående idag.. så mensen kommer nog snart.. annars test på fredag morgon Kram, tack för att ni finns!
    Gick tyvärr inget vidare, läkaren försökte två smärtsamma gånger men fick inte ut några celler. Har fått tid till fostervattenprov om 3 veckor...
    Juli - 2010
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4