Inlägg från: Subklavia |Visa alla inlägg
  • Subklavia

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Zix: Usch vilket tråkigt bemötande och behandling. Det är inte klokt Blev själv väldigt illa behandlad när jag gjorde min skrapning på kk i Malmö. Tänker också föda i Lund. Tycker också att du ska göra en anmälan, så här får det inte gå till..blir så arg{#lang_emotions_yell}
    Håller alla tummar och tår för dig att allt kommer att gå bra! Kram

♥♥♥ Pyret BF 25/7-2010 ♥♥♥ KUB-test 21/1 ♥♥♥
  • Subklavia

Zix: Vad skönt att du ska få gå på Cura istället, det är du verkligen värd efter allt tråkigt. Behöver du fortfarand vänta 3 veckor?

• Subklavia
    Zixi skrev 2010-01-13 20:26:11 följande:
    Jag väntar på besked om tid men det ser ut som att jag dessutom kortade ner väntetiden med en vecka
    Ok det låter ju bra!
  • Subklavia
    SailorGirl skrev 2010-01-13 20:52:42 följande:
    Den är helbäng. :-/ www.fertilityfriend.com/home/2ac117Tror på mens imorgon, eller senast fredag. Kändes i LM som om det var på gång i eftermiddags, men icke. Ja, det kan vara ett gott tecken och alla avvikelser kan vara bra saker, men jag fpr nog sikta in mig på en oktoberbäbis istället. En av de få månaderna jag inte vill ha barn, men jag vill hellre ha en liten då, än inte alls så klart. Bara det att ALLA i släkten fyller år då.
    Men tempen är ju på väg upp igen! Håller tummarna på att den blir uppe Nu är det din tur att plussa
  • Subklavia
    Zixi skrev 2010-01-14 21:26:01 följande:
    Hade en kompis på besök idag, hon skulle bli den första "vanliga" kompisen jag berättat för så jag var lite nervös. När hon kom så klappade jag mig på magen och sa "gissa vad"... hennes svar på det var "gissa vad"..........................................Hon var oxå gravid!!!! Med bf 25/7!!!!!!!!!!!!! Helt osannolikt. Jag som trodde att jag var den enda i hela mitt kompisgäng som skulle skaffa barn nu. Är jätte-glad. Nu MÅSTE min vara frisk och stanna inne!
    Haha vad roligt! Jag har ingen i min närmaste bekantskap som är gravid men min kollega är gravid och ska ha ca en månad innan mig, så det är kul och ha någon att prata med.
    Vilka fina bilder på den lilla.
    Hoppas att allt går bra nu, är säkert ingen fara! Har också ganska mycket flytningar..blää
  • Subklavia

Jag är så jäkla tramsig. Tog med mig hem ett stetoskop från jobbet för att lyssna på magen, men så klart kunder man inte höra något annat en tarmljud.
    När kan man börja höra hjärtljud?

• Subklavia

Zix: Vad skönt att höra att allt var bra och att du slipper att göra fvp. Nu kan du äntligen pusta ut.

Känns bra att höra att det är fler än jag som letar hjärtljud med stetoskop .

Sailor: Tråkigt att höra att det blev minus idag, men det behöver inte betyda något. Fortsätter att hålla tummarna för att det ska bli ett plus.

• Subklavia
    SailorGirl skrev 2010-01-16 11:13:24 följande:
    Mensen kom igår. Det var inte oväntat. Jag är mest irriterad över att det dröjer så länge tills det är dags för nya försök. Kändes väldigt befogat att gå ut och dricka vin med vännerna iaf, så idag vaknade jag med mensvärk, huvudvärk och illamående. Trött också såklart, eftersom kroppen tyckte 6h var lagom sömnmängd.Nu är det rosenrot och blodgivning som gäller de närmaste dagarna. Känns som om mensveckan är en "donation i sig" men det är ju också den enda veckan då det känns säkert att lämna blod när man är i försökartagen.Jo, just det. Så frågade så klart en av kompisarna igår om det inte var dags att skaffa bebis snart. Vad ska man svara? "Jodå. Vi ska bara kolla jämförpriser på pricerunner först och komma överens om det ska vara en brun-, blå-, eller grönögd bebis. Längd och hårfärg är vi överens om." Eller?
    Nej vad tråkigt den jäkelen kom. Vet att det känns som en evighet att vänta till nästa äl, men snart är du där igen.
    Så jäkla jobbigt med folk som ska fråga sedan frågor hela tiden. Jag har aldrig fått de fråga som mycket som efter jag hade haft ma. Blir så jäkla förbannad..usch.
  • Subklavia

På begäran startar jag en liten omröstning om vilket kön det blir. För att göra det enklare så får ni bara välja mellan flicka och pojke. Tvillingar är uteslutna genom ul och hemafrodit uteslutet via kromosomtestet.

Skriv ert nick efter det kön ni gissar på, copy paste...

Pojke:
    Puchiko
    Surikaten

Flicka:

• Subklavia

Undrar vad jag själv kommer att få!!?? Om man går efter generna så fick min gamlemormor missfall 1:a graviditeten och fick sedan en flicka, min mormor fick missfall 1:a graviditeten och fick sedan en flicka, min mamma fick missfalla 1:a graviditeten och fick sedan en flicka, och jag fick missfall 1:a graviditeten och fick sedan en ?????
    Väntar med spänning! Vi har beslutat oss för att inte ta reda på vad det ska bli, det får bli en lite överraskning

Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4