Inlägg från: Lurven83 |Visa alla inlägg
  • Lurven83

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Puchiko skrev 2010-02-10 20:23:05 följande:
    Pratade med läkaren på vc idag, tydligen ter sig inte min anemi som den ska så han skulle prata med en annan läkare och diskutera hur vi går vidare Med tanke på vad jag jobbar med så misstänker jag det värsta, som alltid.. man blir skadad av att jobba på onkologen Är så lessen, fick värsta gråtattacken och bröt ihop på jobbet idag Orkar inte mer snart, allt bara skiter sig!!
    Kramar om!{#lang_emotions_flower} Jag önskar jag kunde säga nått som gjorde allt bra, verkligen!
    Längtar ♥BF~101001♥16 dagar kvar till vul♥
  • Lurven83
    Nilla21 skrev 2010-02-10 22:18:32 följande:
    för mig gick jag upp 2 ggr på natten ibland fram till vecka 12 kanske eller 11 sen slapp jag det i 3 veckor eller något sen började de igen... jag e bara uppe 1 gång per natt fast skulle ja sova till 8 på morgonen måste ja upp igen och kissa..
    hihi så man har kanske nått att se fram emot, hihi, just nu är jag i ena kisse veckor haha. Idag ville jag sova ut men fikc gå upp flera ggr haha. Längtar till trimestern 2! Verkar vara många positiva saker med att komma dit.

När började du använda mamma byxor?
    Längtar ♥BF~101001♥15 dagar kvar till vul♥
  • Lurven83
    SailorGirl skrev 2010-02-11 20:55:57 följande:
    20:54 - Ingen mens i sikte.
    när har du bim?
    Längtar ♥BF~101001♥14 dagar kvar till vul♥
  • Lurven83
    SailorGirl skrev 2010-02-11 22:37:07 följande:
    Hoppas tempen tycker som du! Mätte just och låg på 37,0, men det spelar ju ingen roll direkt. Åtminstone ÄL-skiftet i temp kommer ju först efter 3-4h sammanhållen sömn. Det är HAs mans uppgift att kolla Om de inte ändrat sig på sistone Idag! Men eftersom jag är så anal, så har jag skrivit ner tidpunkt för varje månads starkaste utslag och sen räknat ut tiden fram till mens. Antingen håller jag på att slå "rekord" i tid mellan ÄL och mens, eller så får jag inte mens på länge Varje gång jag kissat idag har det kännts som att kisset bett om att bli testat  Oj, oj. Knäppa jag. Men det spänner i nedre delen av magen innan mens, så jag är inte övertygad om ett plus. Måtte den röda djävulen vara bortskrämd!
    oj vad spännande, att du orkar vänta ut mensen eller bimet. Jag klara ju aldrig det. Jag låg själv bara en halv grad över det vanliga och har fortsatt med det asså då 36.9 men känns ju som 38 minst ibland
  • Lurven83
    SailorGirl skrev 2010-02-11 23:06:03 följande:
    Du menar att du fortsatt vara lika het som efter ÄL? Nu var jag tvungen att ta tempen igen. 37,3, säger termometern. Hade just borstat tänderna innan.Och ingen mens än.... HUR ska jag kunna sova?
    GRATTIS! *hoppar och stutsar* hihih ... så glad jag är nu. Och du är säkert nästan lika glad.{#lang_emotions_tongue_out}
  • Lurven83

Själv har man redan gått upp 2,5 kg

Här hemma tvättar jag, men det är bara 2 maskiner. Vi har ingen aning vad vi ska göra idag. Ingen fantasi.

Fast jag blev väckt idag av en mysig och gullig sambo och det tog lite tid innan jag fatta varför han var som gullig och kelen haha.

Längtar ♥BF~101001♥13 dagar kvar till vul♥
  • Lurven83
    SailorGirl skrev 2010-02-14 18:16:37 följande:
    Man ska ha respekt för hundar. Vårt beteende är inte alltid logiskt för dem, som t.ex. att visa tänderna när vi är glada Visa handflatorna så de ser att man inte har något farligt i händerna, låt dem lukta och prata med ljus röst, säger min man. Han har, till skillnad från mig, haft hund, så jag litar på honom. Ni som är hundägare får gärna komma med fler tips
    Jupp man ska inte klappa och låta när man hälsar på ny hund, inte luta sig över den, gärna vända sig lite bort för att visa att man är ofarlig. Sen andra grejer som kanske bara ser dumt ut är att blinka och smaska, visar ochså att man är vänligt inställd haha men hur ser det ut om man går fram till främmande haha.
    Längtar ♥BF~101001♥11 dagar kvar till vul♥
  • Lurven83
    Vacker Utsikt skrev 2010-02-14 19:38:31 följande:
    Vi har en ganska stor hund, en Ridgeback, men hon är liten till sättet. Ganska feg.. Däremot är hon mkt känslig för signaler som vi människor sänder ut. Bäst är att helt ignorera henne så att hon får ta kontakt när hon själv vill/vågar. Vissa hundraser har inget emot att man klappar dem på t ex huvudet som många envisas med att göra men vår Selma avskyr det och blir rädd. Jag tar givetvis inte med henne om nån är rädd, det respekterar jag verkligen! Alla kan inte vara hundmänniskor!Hu.. har Rapport på i bakgrunden o en kvinna berättar om hur bedövningen inte tog när hon skulle snittas vid sin förlossning.. Hjälp..
    fy vad hämskt, har inte hört det! Vart hände det? Fy vad fruktansvärt att snittas och inte ha bedövning. :-S
  • Lurven83
    Puchiko skrev 2010-02-14 21:04:19 följande:
    bla Lund och Sundsvall..
    hoppas verkligen man slipper det
  • Lurven83
    SailorGirl skrev 2010-02-14 21:13:51 följande:
    Kjejsarsnitt verkar överlag läskigt, tycker jag. Värre än att "snyta ut en melon ur näsborren" Tar sen inte bedövningen om man nu måste göra det, så vill jag inte tänka på hur det skulle kännas.Det stod om det i Sydsvenskan för några dagar sedan: sydsvenskan.se/lund/article628108/Kejsarsnitt...
    fy läste det nu. Fy vilken smörta, men jag hade nog skrikigt ihjäl mig. Fast man kanske blir chockad vad vet jag.

Nä nu är det snart läggdags, får väl läsa någon bok och se om man somnar. Ska ju jobba imorgon och det känns nervöst. Vet inte varför men har inte varit pp jovv då jag tog semester en vecka. Så känner mig skylldig nör jag kommer tillbaka. Dem kommer nog undra varför jag varit ledig en vecka. Aja det är väl bara att ta det när man väl kommer på jobb. När måndagen gått så känns väl allt som vanligt igen.
  • Lurven83
    SailorGirl skrev 2010-02-14 21:27:13 följande:
    Du behövde väl lite lugn och ro Hoppas själv få det så fort all stress på jobbet de närmaste två veckorna är över. Har slutleverans av en massa grejor.
    jobbigt att man ska behöva jobba och sånt *skoja*
    Ingen aning hu det ser ut nu på jobb, hoppas det är lugnt, tror det är ett bra tag med en ny kampanj på jobb och då blir det så mycket. Men har tyckt februari gått så fort men jag har ju ocksp velat det hihi eftersom jag vill att tiden ska gå. Kommer vara så nervös att gå på vul. Hoppas det bästa bara.
  • Lurven83
    Ranunkeln skrev 2010-02-14 21:38:02 följande:
    Hoppas alla haft en mysig alla hjärtans dag! Vi har varit hos mina föräldrar och dagen har varit den bästa någonsin! Fick reda på igår att jag inte bara ska bli mamma 11 augusti utan även moster 10 september  Min lillasyster fick MA i april förra året och har sedan dess kämpat på. Kändes ganska jobbigt när vi startade i september och jag blev gravid innan hon blev det. Men nu äntligen har det gått även för dem och vi kommer få våra bebisar nästan samtidigt. Så idag har vi släppt denna bomb för alla de närmsta släktingarna. Jag kan lova er att det blev många chockade reaktioner ocg många glädjetrårar!!
    gud vad kul med alla gravisar

Själv kämpar min moster och jag har inte berättat för henne än, vill ju vänta tills hon plussar men kan ju inte vänta hur länge som.
  • Lurven83
    Ranunkeln skrev 2010-02-14 21:51:05 följande:
    Det kommer säkert gå hur bra som helst!!!
    tack
  • Lurven83
    Puchiko skrev 2010-02-15 10:13:57 följande:
    14.40 ska jag vara hos gyn, är så JÄVLA nervös!!!!
    *håller tummarna för dig*{#lang_emotions_flower}
    Längtar ♥BF~101001♥10 dagar kvar till vul♥
  • Lurven83
    Ranunkeln skrev 2010-02-15 12:28:31 följande:
    Har förresten lagt upp en första bild på min sida nu. Togs vid KUB för två veckor sedan.
    waw =)
    Längtar ♥BF~101001♥futurum-nobis-est.blogspot.com
  • Lurven83
    Puchiko skrev 2010-02-15 18:09:54 följande:
    Är jättepositiv trots allt, tror det kommer bli bra med medicinen.. Kram
    vad innebär det då? Asså vad betyder det att du har pco eller vad det stod?
    Längtar ♥BF~101001♥futurum-nobis-est.blogspot.com
  • Lurven83
    Puchiko skrev 2010-02-15 21:25:52 följande:
    Mina äggstockar producerar för många ägg..
    hehe låter ju som om det borde vara positivt fast det inte är. =) men som någon sa, positivt att dem vet vad det är, får du medicin och sen babys =) Bättre på det hållet
    Längtar ♥BF~101001♥ futurum-nobis-est.blogspot.com
  • Lurven83
    Puchiko skrev 2010-02-15 21:41:04 följande:
    Jag förstod det som om äggstockarna producerar så många äggblåsor att den glömmer bort att den ska stöta iväg ett ägg i månaden.. Tänker lite så oxå, att risken (chansen) för flerbörd finns.. Jag skulle inte tacka nej till tvillingar, men octonom?? Haha nej tack
    ahh så nu får du medd för att skjuta iväg ett ägg =D JA det kommer gå skit bra!! Heja heja heja!!!!!
  • Lurven83
    SailorGirl skrev 2010-02-16 21:27:18 följande:
    Måste rekommendera en bok jag köpt! "På smällen - Från A till bebis" Av Ann Söderlund och Hannah Widell. Jag har inte läst hela boken än, men jag skrattar massor när jag läser den. Den får mig även att fundera över hur jag vill ha det och ibland är den oändligt sorglig, som när Ann berättar om att ha blivit gravid och inte ha sin egen mamma kvar i livet. (Då tänkte jag på Lurven och grät så jag hulkade).Jag funderar på om jag haft min första hormonhumörsdag idag, förresten. Var helförbannad på min chef och satt och morrade över lunchen för en kollega. Sen skulle jag hålla i en grej på jobbet och när jag kom dit frågade en annan kollega hur det var med mig och jag bara började gråta. Nog för att det är mycket nu på jobbet och nog för att jag är en känslomänniska, men det var mycket även fär mig.
    naww tänkte jag när jag läste ditt inlägg blir lite rörd när någon tänker på mig, läser också den boken fast är enda framme vid viktiga inköp
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4