Inlägg från: heavensangel |Visa alla inlägg
  • heavensangel

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

claire: jag testade neg på testlagrets i en hel vecka efter BIM innan jag fick mitt plus... Så hopp finns ännu :)

• heavensangel

Ni som inte har plussat än, hur länge har ni försökt? Jag har inte koll på alla, men det vore intressant att veta. Själv tog det ju 1,5 år för mig innan jag blev gravid.

Idag har jag känt mig aningen nere. Hoppas bara att jag inte håller på och bli sjuk.
    Annars så är det nedräkning till UL 1 feb, så 28 dagar kvar....

• heavensangel

Det är så spännande att komma hem från jobb och se vad som har hänt här under dagen. :)

Detta är verkligen en tråd där vi alla kämpar mot något och det tar olika lång tid för oss alla. Då får jag bara lust att berätta om min vännina. Fick reda på idag att hon ska ha barn. Det roliga här är att hon och hennes man har ALDRIG sex. Men kvinnan har ställt upp 2 ggr sen i somras och guess what??? Blivit gravid båda gångerna!!!! Och här kämpar vi oss blåa i underlivet. Hur kan det vara så egentligen??

Annars så är det bra med mig. Tröttheten har börjat släppa och även illamåendet. Rätt skönt. Nu vill jag bara att tiden ska gå fort :)

• heavensangel

Pratade precis med min gravida lillasyster. V 34 är hon i och har bara gått upp 2,5 kilo!!!! Det är nog det jag har gått upp sen inskrivningen i november. Fusk!!!

• heavensangel

Spänningen är olidlig här inne!

Det är kul att vara två inom familjen som är gravida. Jag och lillasyster ska köpa en del saker tillsammans, som första babyskyddet till bilen. Den används ju bara i 6 mån och då kommer min ärta så det passar ju perfa. Kan man sattsa på en bra eftersom vi delar priset. :)

• heavensangel

Jag tror att jag blev gravid för det första när vi hade flyttat och kommit till ro. Jag ville inte ha barn där vi bodde innan. Sen var det ju så att jag i somras gav upp. Var helt övertygad om att vi inte kunde så jag la ner hela projektet. Sen hände det bara.

Idag kräkte jag för första gången :) Ha ha ha...

• heavensangel

Jag tjatade mig till en inskrivning redan den 24 november. Hade ingen BM innan, därför så verkligen tjatade jag mig till att få en på västra innerstadens. Kanon. Ska dock inte dit förrän tidigast den 16 mars. :( Annars hade jag fått tidigast runt den 1 feb hos andra. Surt i så fall.

Ska ta mig en titt på vår BIM-lista nu :)

• heavensangel

God morgon flickor. Är inne i en deppad period. Mannen skyller på hormonerna så det är väl så att dem spökar för mig. Inget är roligt. Jag har inte blivit tjock och kan inte känna ärtan elelr nått. Känner mig lönnfet och ful och bara så överdrivet trött. Å har nu i v 14 börjat kräkas... BLÄÄÄ! Men jag ska väl oxå pigga upp mig.

First Baby: Kan jag oxå få se bilderna. Kommer inte in....

Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4