Inlägg från: mojutten |Visa alla inlägg
  • mojutten

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Hur gick det Gullan, vad sa läkaren?

• mojutten
    Vacker Utsikt skrev 2010-02-18 09:00:10 följande:
    Hoppas det gick bra för er som skulle på provtagning o läkarbesök! Har inte orkat läsa ikapp i tråden.. Tillbringade hela em o en del av kvällen på KK igår. Började i tisdags med att jag fick hemskt ont i magen o bak i ryggen, som mensvärk ungefär. Hela natten hade jag sammadragningar som kom ganska ofta så igår morse tyckte min bm att jag skulle åka in till kk. Visade sig att jag fått nån infektion och svamp i underlivet av allt penicillin jag ätit och det har orsakat sammandragningar och värk. Är SÅ trött på att aldrig få må bra o njuta av min graviditet! Nu blir det sängliggande igen och det är ju såå trååkigt!
    Nej, så tråkigt. Jag hoppas att du mår bättre. Är vila det enda de rekommenderar?

Många kramar, ta hand om dig och det lilla livet.
  • mojutten

Nej, det är uselt att antalet BM inte är dimensionerat till antalet gravida men för att kolla järnvärdet behöver man ju inte gå till BM. Hoppas att du får ditt kollat imorgon Zix, och vad spännande att se pyret igen!

• mojutten

{#lang_emotions_smile} JA, mer bilder! Klart att det är lite overkligt, hela situationen att ha ett annat liv i magen är lite smått bisarr. Kanske kommer det att kännas mer verkligt när knorten blir mer aktiv..

• mojutten
    Gullan skrev 2010-02-18 18:28:05 följande:
    Jag har lämnat in ett brev till min läkare som behandlar mig för min subkliniska hypotyreos. Det är enklaste sättet att kommunicera tycker jag, än att jag först skall boka telefontid och försöka dra allt över telefon. Nu får jag sagt allt i ett brev och hon kan ringa upp mig när hon kan. Dock är hon sportlovsledig, så det blir inte förrän tidigast v9 som hon kontaktar mig för uppföljning. Då blir det det nya blodprov och höjning av Levaxindosen antar jag. Samma vecka skall jag också på besök nr två i vår infertilitetsutredning hos gynekologen.Så nej, det blir inget plus denna gången heller, det är jag säker på. Jag har kraftiga spotting som inte skiljer sig åt från tidigare månader.Just nu vet jag inte om vi ens får lov att bli gravida igen förrän allt är under "kontroll". Det suger just nu, usch!
    Jag förstår att du föredrar att skriva ett brev, det är enklare att få allt sagt precis som du säger. Jag hoppas att du får en respons så fort som möjligt. Det är tråkigt att det ska behöva vara så här men det är tyvärr inget man kan rå över, men det kommer att bli bättre även om det är en klen tröst nu.
    Kramar
  • mojutten

Ingen mens än , funderar på att testa imorgon så att jag kan ta mig en öl imorgon...

• mojutten

tack för alla hejarop, jag tror dock att det blir en eller två öl imorgon, det spänner och molar lite i magen så jag tror rödafasan är på ingång.

• mojutten

det blir öl! minus imorse, så nu väntar jag bara på blodet.

Hoppas ni får en bra dag och får se mycket av era små busfrön

• mojutten

Jag tänkte mer på en liten kanin Zix. Fast rätt söt är den iallafall.

Sitter och väntar på att få gå och träffa lite vänner. Ingen mens än men jag är helt säker på att den kommer så jag tänker ta mig en öl eller två. Hoppas att ni får en bra fredagkväll och helg, men vi hörs säkert av innan helgen är över...säkert redan imorgon eller kanske tom i kväll

• mojutten
    heavensangel skrev 2010-02-19 20:24:29 följande:
    Jag har blivit moster! Min lillasyster födde 16.58 en liten pojke. 2800 och 48 cm lång. :)
    Vilka roliga nyheter! Det var en liten plutt. Moster/faster är kanske det  näst bästa efter att få egna bebisar :)
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4