• Zixi

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Gosemysan skrev 2010-02-16 10:38:02 följande:
    Lycka till!! Det kommer gå bra. Sant så sant Mojutten....ÄL- BIM är världens långsammaste tid. Försökte boka KUB på Cura idag men det var tvärstopp eftersom jag inte går där och det kunde inte ta emot nya. Det får bli Emma kliniken då, någon med erfarenhet därifrån?
    Jag var på Emmas både för tidigt ultraljud i vecka 9 och för kub. De har väldigt bra utrustning och bilderna blir bra, kolla de jag har i galleriet. Det kostar dock en del pengar men jag tyckte att det var värt det.

Rutinultraljud ska jag göra på Cura men det är bara för att jag känner barnmorskan som jag lyckats få en tid där. Det är stört omöjligt att få tid till något som handlar om graviditet i Malmö, snacka om underdimensionerat för en babyboom...
    Juli - 2010
  • Zixi
    Ranunkeln skrev 2010-02-16 12:53:00 följande:
    Det verkar inte som att jag kan se dina bilder?
    Fixar det
    Juli - 2010
  • Zixi
    Nilla21 skrev 2010-02-16 14:28:43 följande:
    om det är så så kan man ju lika bra sova på toaletten senare i graviditeten haha..jag har börjat hålla mig på natten de funkar inte alltid men ibland :D men antar att de inte kommer funka längre fram...
    Precis vad jag sa till min man när jag läste det där! Det eller kateter   Börjar inse att jag inte kommer att sova en hel natt igen på 10 år *suckar*
    Juli - 2010
  • Zixi
    Ranunkeln skrev 2010-02-17 08:39:09 följande:
    När jag var i typ vecka 7-8 eller något så grät jag i flera dagar. nu när jag tänker tillbaka på det änns det ju helt tokigt men då kändes allt bara jätte hemskt ;)
    Jag bröt ihop för några dagar sedan för att min man hade satt kardemumma i pannkakorna, det var inte alls vad jag var sugen på. Samtidigt kände jag mig rätt löjlig som satt och grät för en sådan sak när han stekt en stor hög pannkakor till mig... Men sen var jag väldigt förkyld oxå och hade ingen reservenergi.
    Juli - 2010
  • Zixi

Appro på järnvärde, hur ska man ha koll på det? Tog järnvärdet på mvc i vecka 13, nästa besök är inte förrän i vecka 25... det är ett rätt stort glapp!

Juli - 2010
  • Zixi
    Subklavia skrev 2010-02-18 10:26:51 följande:
    Jag har också kommit in i en tröttis period. Var inte så trött i början men nu somnar jag vid 8-9 på kvällarna väldigt social.  Jag var på inskrivning för 2 veckor sedan och då var Hb-värdet 125, så jag tror inte att det har gått ner så mycket ännu. Zix du får komma till mig på jobbet så kan jag kolla det
    Om jag inte lyckas flörta till mig ett blodprov på Cura imorgon när jag ska på rutinultraljud så kommer jag kanske och våldgästar dig
    Juli - 2010
  • Zixi
    Tian 10 skrev 2010-02-18 11:06:26 följande:
    Ring bm och säg att ni vill kolla ert hb för ni är väldigt trötta. Det tar 2 minuter. Jag har blivit hjälpt jättemycket av mina niferex. Utan dom hade jag sovit bort hela min graviditet.
    Min mvc har urusla telefontider och lååååånga telefonköer. Sen vet jag inte riktigt vilken bm jag skulle kontakta, den jag hade i vecka 13 eller den jag kommer att ha i vecka 25? Snacka om att man känner sig bortglömd, det finns verkligen ingen service i vården idag...

Men ska som sagt försökt få det gjort på Cura imorgon. Annars går jag och hälsar på min gamla skolsköterska och tigger ett blodprov av henne
    Juli - 2010
  • Zixi
    mojutten skrev 2010-02-18 11:55:16 följande:
    Nej, det är uselt att antalet BM inte är dimensionerat till antalet gravida men för att kolla järnvärdet behöver man ju inte gå till BM. Hoppas att du får ditt kollat imorgon Zix, och vad spännande att se pyret igen!
    Ja, ska bli jätte-spännande. Har väldigt svårt att förstå att det bor en (nu relativt stor) bebis där inne och att jag inte bara är tjock... Hoppas på att det kommer att bli lite mer verkligt imorgon. Lovar att lägga upp bild om allt ser ok ut.
    Juli - 2010
  • Zixi
    Tian 10 skrev 2010-02-18 12:25:43 följande:
    När ska du till Cura imorgon? Jag ska också dit, 11.40 har jag tid för tillväxtUL.
    Ska inte vara där förrän kl 13, men om din undersökning blir jätte-försenad så kanske vi springer förbi varandra. Vilken bm ska du till?
    Juli - 2010
  • Zixi
    Tian 10 skrev 2010-02-18 17:33:50 följande:
    Vet inte, haft olika varje gång. Går ju bara ditt för ul.Vem ska du till?
    Till Britt-Marie som pga av sitt namn alltid kallats BM i min släkt. Det blir lite rörigt nu när hon både är BM och bm för mig...
    Juli - 2010
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4