Inlägg från: SailorGirl |Visa alla inlägg
  • SailorGirl

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

mojutten skrev 2010-02-24 16:01:25 följande:
    Oj, vad roligt med VUL imorgon Lurven. Spännande, minsann. 4,7 kg  inte illa :) men det är nog olika för alla, det blir säkert bra och behöver inte betyda att du totalt ska gå upp 40kg. Jag vet faktiskt inte vad jag väger, har av princip pga elände tidigare slutat väga mig fast jag antar att det kan vara en bra ide att ha lite kolla på sånt. Tack igen för alla lyckönskningar! Det är svårt att fokusera på jobb idag kan jag meddela, men jag ska försöka ta det hela med ro och jag har insett att jag känner mig lugnare än förra gången för om det går galet (ta i trä) så ska jag minsann få hjälp.
    Det kanske är en idé isf att låta din BM hålla koll på sådant och be henne att inte berätta siffror och annat som kan vara jobbigt. Du är säkert inte den första att komma med elände i bagaget till en BM, så de borde ha förståelse

Är verkligen himla glad för din skull! Äntligen!
  • SailorGirl

Höll på att somna i bilen på vägen hem idag. Gick och lade mig på stört när jag kom hem. Sov i säkert 2h och funderar nu - efter kvällsmat - på om jag inte ska gå och sova. Men så lockar mannen med Mad Men, så jag får väl se.

Ramlösa Citrus, förresten *mmmmmmmmm*

Mer promenader åt folket!

• SailorGirl

Väldigt fin bild Lurven! Man ser att det är en bebis, fast det är så tidigt! Längtar till VUL 22/3 då jag beräknar att jag är i 9+5. 24 låååånga dagar

• SailorGirl
    Subklavia skrev 2010-02-27 12:18:59 följande:
    Varför sak de alltid göra byxor för folk med 3 meter ben. Tänk på oss med taxben också
    Ha! De är alltid minst 5 cm för korta för mig och här är minsann inga överdrivet långa ben. Men vi ska kanske teama ihop oss? Du klipper av, jag syr på...
  • SailorGirl
    mojutten skrev 2010-02-27 12:29:52 följande:
    Jag avvaktar med kk, det känns onödigt att ta upp deras tid när det enda som gäller är att vänta och se. Jag fick bara den lilla flytningen igår, sen har det inte kommit något mer ...ta i trä. Det är jobbigt men det skulle bli jobbiga dagar även om jag for in.
    Ja, men du skulle veta bättre. De förstår säkert din oro med tanke på dina MF och det är personalens jobb att hjälpa dig. Är något fel i maskineriet, så måste du och din man få komma till rätta med det. Du måste ta dig själv på allvar och ta hand om dig.

Kram!
  • SailorGirl
    Puchiko skrev 2010-02-27 20:31:13 följande:
    yeah, lite blod på pappret idag när jag torkade mig
    Det här är den sortens rött som man bara kan gratulera till!
  • SailorGirl

Mojutten: Jag tycker det låter bra Håller tummar och tår för att det är en stark och envis liten en som byggt bo.

• SailorGirl
    Nilla21 skrev 2010-02-28 21:07:06 följande:
    jag ska också göra glukosen två gånger gjorde en gång i vecka 14 detta för att alla överviktiga eller de som har diabetes i familjen jag är lite överviktig därför ska ja göra glukosen två gånger jag har inte fått ny tid till de :S men får väl snart antar jag
    Gäller det både om man har typ 1 och typ 2 i familjen? Jag har båda...och graviddiabetes fick en faster...
  • SailorGirl
    Puchiko skrev 2010-02-28 21:35:35 följande:
    ännu mer blod ikväll Mensen är nog här nu tjejer..
    Yes! Du har fått bra knark från farbror doktorn Får hoppas det räcker hela vägen till ett plus!
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4