Inlägg från: mojutten |Visa alla inlägg
  • mojutten

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Låter bra, jag tror att det är lite tidigt för symptom och som du säger jag skulle aldrig misstänka det pga nattkissande.

Hur känns det, känns det överhuvudtaget verkligt? När jag var gravid i somras kändes det totalt abstrakt, det hann aldrig sjunka in och bli riktigt verkligt.

• mojutten

God morgon tjejer, jag önskar er alla en kärleksfull alla hjärtans dag.

Vårt firande av denna hyper kommersiella högtid kommer att destå av att se Avatar på matiné och fortsätta renovera tvättstugan (måste bli klar innan alla rena kläder tar slut). Jag älskar att gå på matiné.

Vår prommenadtråd har stängts ner, så vi kanske skulle göra en ny eller vad säger ni. Jag skulle gärna promenera i veckan, kanske på tisdag. Någon annan som är intresserad? 

• mojutten

plus minus 1 kg är väl inom felmarginalen nästan, beroende på tid på dygnet man väger sig, vad man ätit, om man gått på toa osv så det är väl inget att bekymmra sig om.

Jag ser ingen anledning till varför inte hundar skulle vara ok, så vitt jag vet är det ingen som är rädd eller tokallergisk, men om jag har fel så säg till.

• mojutten

Lycka till Gullan! Hoppas att du får glädjande besked.
    Jag håller tummarna att det går bra för Puchiko idag med.

heavensangel skrev 2010-02-15 07:21:18 följande:
    Spänd av förväntan: Jag har ju min gravida lillasyster oxå. Dock gick hon in i v 40 igår. Så förhoppningsvis är jag moster inom en vecka. Har den lill* inte kommit nästa måndag så ska hon sättas igång :)Har vi någon med BIM i veckan??
    Spännande! Då får du en liten att öva lite på.

Jag har BIM kring den 18 tror jag men hade ÄL lite senare så det kan diffa på ngn dag, men definitivt innan veckan är över.
  • mojutten
    Puchiko skrev 2010-02-15 10:13:57 följande:
    14.40 ska jag vara hos gyn, är så JÄVLA nervös!!!!
    Jag förstår dig, men att få hjälp är trots allt alltid bäst. Förhppningvis kommer du att känna dig bättre när du går därifrån. Håller tummarna och tänker på dig.

Kram
  • mojutten
    Ranunkeln skrev 2010-02-15 12:28:31 följande:
    Har förresten lagt upp en första bild på min sida nu. Togs vid KUB för två veckor sedan.
    Jag kan inte heller se ngn bebbe :(
    Tian 10 skrev 2010-02-15 13:01:37 följande:
    Mojutten; hur är läget hos dig? Hoppas att Liten hittat hem!
    Jag känner inte ett skit!
  • mojutten
    Puchiko skrev 2010-02-15 17:27:54 följande:
    Nu har jag kommit hem, PCOS är min diagnos.. känner mig inte så orolig, mest lättad för gynekologen tror utefter min historia att jag haft detta i 10 år.. har fått medicin så vi ska börja behandla direkt och sen när mensen kommit tbx så ska jag dit igen för att se så att jag har ägglossning.. Tack för alla som funnits här för mig! Kram
    Tråkigt att allt inte var som det skulle, fast det kände du ju på dig. Skönt att de kunde ställa en dagnos så att du kan få hjälp. Det kommer att lösa sig ska du se! Kram

Jag hoppas att ni har rätt och att det är positivt att jag inte känner något. Det känns dock inte som om det har lyckats den här månaden men tiden får väl utvisa hur det ligger till.
  • mojutten

Så tänker jag med Octomom, nej tack men tvillingar skulle jag inte ha ngt emot. Ibland kan jag tänka att det vore rätt fint trots allt. Jag skulle gärna ha mer än ett barn, känns taskigt att inte ha något syskon men jag skulle nog klara mig med en graviditet. Tänk att gå igenom allt detta en gång till. Fast det kanske inte skulle vara lika dramatiskt när man redan fått en.

• mojutten

Nilla21, "Keep your eyes on the prize!" eller så får du försöka intala dig att det är träning inför vad som komma skall. Kan du inte vila lite på eftermiddagen eller går det inte med ditt schema?

Igår kände jag ingenting, men på eftermiddagen upptäckte jag att jag var på ett osedvanligt dåligt humör. Det känns som om mina PMS bekymmer varierar lite, vissa månader är jag på ett riktigt uselt humör andra känner jag ingenting. Imorse kom dessutom lite känningar i LM, så jag tror att det blir till att ta minst ett varv till i den fantasktiska ÄL-BIM karusellen.

Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4