Inlägg från: studsgubbensmamma |Visa alla inlägg
  • studsgubbensmamma

Barn som har problem med arbetsminnet

joojoo skrev 2009-12-20 16:11:16 följande:

Jag har inte erfarenhet från mina egna barn. I jobbet däremot så har jag jobbat med elever som har tränat sitt minne med ett program som heter Minneslek. De upplever själva att de får bättre minne och de test vi gjort efteråt visar att de förbättrat sitt minne.

Vad är minneslek?
  • studsgubbensmamma
    Little Ms Chatterbox skrev 2009-12-21 23:58:46 följande:
    Det bästa resultatet kom ju med Strattera men han har ju andra krav på sig nu än när vi började med Omega. Det är ju 2 år sen och då var det mest att hålla sig samlad och vara på bra humör på dagis och F-klass. Och hemma också såklart. Omega gjorde mycket för humöret, flexibiliteten och sömnen. Han hade väldiga utbrott så fort något gick emot honom så han klarade aldrig av att ens försöka igen när han hade misslyckat med något. Ett legotorn som rasade, gå tillbaka för något han glömt osv.
    Man kan se Omegan och medicin som komplement till varandra. Jag tror inte vi kommer sluta med omega bara för att vi har medicin, Omega är bra för andra saker också. Men nu har vi turen att vara sponsrade av företaget som marknadsför Mor-EPA mini junior här i Sverige så vi har inga utgifter för Omega.
    Hej, hur blir man sponsrad för omega? Vill testa på min son men det kostar ju en förmögenhet.
    Till er med en diagnos för era barn. Kan man spela spel med ADHD? 
Svar på tråden Barn som har problem med arbetsminnet