messmör hur mycket vid trög mage på 2 månaders snabbt svar
som rubriken lyder
som rubriken lyder
Min syster sa att det är för mycket salt i messmör för att de till barn under 1 år. Det är ju ett sånt himla tjat om att man inte ska ge småbarn för mycke salt när dom är små.
Mina minsta är födda 2008 resp 2009, de rekommendationer jag fått av barnläkare är att ge messmör.
Nicas,
jag använder Dr Browns flaskor och felet upptäckte jag när jag gick från en mindre flaska till en större. Det som förvånade mig är att det trots allt är byte inom samma märke, då borde graderingen verkligen stämma överens, tycker man.
Gällande messmöret; det påstås att det är mycket salt i messmör, men det finns inget tillsatt salt utan det salt som finns finns naturligt i produkten. Det är inte mer än i vanlig ersättning.
Jag har själv gett min son messmör sen ca 2 månaders ålder på inrådan från BVC. På region skånes sida står det att man kan ge från 3 månaders ålder och på andra ställen står 6 månader. Använd det sunda förnuftet, säger jag!! Det är ingen höjdare med barn som får kämpa så de nästan får andnöd för att få ut bajset... Man måste inte heller ge messmör till varje måltid. Börja lugnt och se sen hur det ter sig. ½ tsk gjorde susen för min pojk och han mår MYCKET bättre nu när han får sova istället för att krysta ut bajs...
fick ett råd av bvc att inte använda messmör när de var så små, de var bättre med lite matolja i flaskan för trög mage.. och de har hjälpt kanon, ta bara de i nån flaska om dagen och se om de hjälper..
Min dotter är 2mån och har problem med lilla magen. Jag hel ammar henne! Någon som har tips om vad jag kan ge henne som hjälper magen på vägen lite...? Tänkte jag skulle höra mig för lite Innan jag köper Miniform. Tacksam för svar ????
Vi hällde någon droppe matolja ivatten och gav. Funkade fint!