• repa

messmör hur mycket vid trög mage på 2 månaders snabbt svar

som rubriken lyder

• Svar på tråden messmör hur mycket vid trög mage på 2 månaders snabbt svar
  • La Lola

Nån tesked räcker.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • repa

tack för snabbt svar jag testar nu i ersättningen ska man ha det i varje måltid nu då vet du det eller någon annan?

• Mamma matte hustru

Börja med 1varannan gång och öka om det inte hjälper till varje.. prova några dagar har det inte hjälpt kontakta ditt bvc och be att få veta om du kan ge lactoluse och i så fall i vilken mängd.. Vi fick ge lactoluse till vår son när inget annat hjälpte..

• La Lola

Vänta o se vad som händer säger jag.

• chelh

vad jag har hört så ärd et inte bra att ge barn messmör för det innehåller för mkt salt som kan vara skadigt för njurarna

Mio, 4/12-09 ♥ läs mer: emach.devote.se
  • La Lola
    chelh skrev 2009-12-17 16:15:04 följande:
    vad jag har hört så ärd et inte bra att ge barn messmör för det innehåller för mkt salt som kan vara skadigt för njurarna
    Men var finns allt det där saltet som en del skriver om?

Messmör innehåller (Fjällbrynt original har jag kollat):
    Vassle, smör, socker, vanillinarom och järn.

Är det saltet i smöret man menar?
    Eller?
    Det kan ju knappast bli mycket med tanke på den lilla mängd messmör man tar?
  • Mamma matte hustru
    chelh skrev 2009-12-17 16:15:04 följande:
    Är dessutom bvc som rekomenderar messmör i första hand när barnen är hårda i magen och de bör ju veta...
  • thelifesaviour

börja med lite och öka om det behövs, vi har en halv tesked om dagen, det räcker för tjejen.

• essemia

Min bvc-sköterska rekommenderade Sempers ersättning "Bifudus" som man köper på apoteket när vår tjej blev förstoppad. Den fungerade jättebra!! Man kan börja med att byta ut ett vanligt mål mot bifudus och sedan ev byta ut varann. Det som var bra var att man kan blanda det med vanlig ersättning!

• KiaFamily

Jag har fått höra att man inte ska ge messmör, till spädisar. Det kan man göra först då dom har börjat med smakport.

Jag fick rådet av Bvc, att ge oliv eller rapsolja i mjölken, när man matar. Har testat, & det sätter sprutt på trög mage. Vi gav 1 tsk till 120 ml. Räckte med en gång, annars kan man ge det upp till 2 ggr/dag.

Svar på tråden messmör hur mycket vid trög mage på 2 månaders snabbt svar