Inlägg från: Eisa |Visa alla inlägg
  • Eisa

ska en örfil i uppfostrande/markerande syfte bli tillåtet?!

Nej. Jag fick själv en örfil en gång när jag var "uppkäftig" (inte från förälder men nära ändå) och det medförde bara att jag inte längre vågade vara mig själv och testa gränser. Jag blev, i denna personens närhet, tillbakadragen och lydig och ledsen.

Ej heller förstod jag något djupare bakom, utan såg bara att personen var elak. Alltså totalt meningslöst.

• Eisa

Att behöva slå sitt barn betyder bara att man har en extremt dålig mognad. Mogna människor kan uppfostra barn utan örfilar.

• Eisa
    BlommyNess12 skrev 2009-12-17 08:13:11 följande:
    Jo, det beror ju också på hur man tycker "god" fostran är, omvad jag kan minnas från högstadiet och också från gymnasiet så var det de som var mest hårt hållna hemma som klättrade ut genom fönstret och drack hembränt i skogen, rökte cigaretter och krossade glas på lekplatser, otroligt nog.Fast det fick ju aldrig deras föräldrar veta.
    Samma här!!

De hårt hållna tjejerna och killarna blev helt galna och började knarka. Föräldrar som var lite mer laid back och resonerade "de får lära sig av sina egna misstag men jag finns här om det är nåt" har fått de vettigaste barnen.
Svar på tråden ska en örfil i uppfostrande/markerande syfte bli tillåtet?!