Inlägg från: BlommyNess12 |Visa alla inlägg
  • BlommyNess12

ska en örfil i uppfostrande/markerande syfte bli tillåtet?!

Nej det ska inte bli tillåtet, även om jag själv fått en enda örfil av min mamma under min uppväxt när jag var 14 år ungefär, och den förtjänade jag verkligen!

• BlommyNess12
    bustösen skrev 2009-12-17 07:53:34 följande:
    nu blir man ju nyfiken, vad hade du gjort (om du vill berätta förstås)??
    Nej, jag skäms faktiskt så mycket över det så jag vill helst inte berätta, det var inte bara den händelsen utan mitt gränsöverskridande beteende under det senaste året som hon reagerade på, bland annat hade jag sagt att jag sov över hos granntjejen och liftat till stockholm, blivit nationellt efterlyst av polisen och lite såna roliga grejer.
  • BlommyNess12
    AnneSophie skrev 2009-12-17 08:03:05 följande:
    i en optimal värld hade det inte hänt, för i en optimal värld så hade alla barn haft föräldrar som lärt dom vad som är okej och inte.
    Fast å andra sidan så blir endel väldigt utåtagerande som tonåringar, trots god uppfostran.
  • BlommyNess12
    AnneSophie skrev 2009-12-17 08:09:00 följande:
    Jo, jag vet. Fast jag tror (bara gissar) att den delen är rätt liten.
    Jo, det beror ju också på hur man tycker "god" fostran är, omvad jag kan minnas från högstadiet och också från gymnasiet så var det de som var mest hårt hållna hemma som klättrade ut genom fönstret och drack hembränt i skogen, rökte cigaretter och krossade glas på lekplatser, otroligt nog.

Fast det fick ju aldrig deras föräldrar veta.
  • BlommyNess12
    Eisa skrev 2009-12-17 08:16:05 följande:
    Att behöva slå sitt barn betyder bara att man har en extremt dålig mognad. Mogna människor kan uppfostra barn utan örfilar.
    Såklart man kan. Alla kan det. Men det förhindrar nog inte mig från att när min 17-åring kommer hem och berättar något som får mig att tappa besinningen totalt, typ "jag har sparkat ihjäl en neger" att jag förmodligen skulle ge honom en rejäl lavett, i chock, ilska och vanmakt.
  • BlommyNess12
    Eisa skrev 2009-12-17 08:17:29 följande:
    Samma här!!De hårt hållna tjejerna och killarna blev helt galna och började knarka. Föräldrar som var lite mer laid back och resonerade "de får lära sig av sina egna misstag men jag finns här om det är nåt" har fått de vettigaste barnen.
    Mmm, jag har också sett mönstret. Satsar på att inte vara så kontrollerande!
  • BlommyNess12
    puss skrev 2010-01-01 19:38:40 följande:
    eller att en vuxen får en enstaka örfil, det kan ju också vara lärorikt? så kanske dom lämnar in kvartalsrapporten i tid nästa gång!
    Min sambo har fått två örfilar av mig, vet inte om det var lärorikt men jag står för det och jag tänker aldrig skämmas för det förtjänade han tamejfan.
  • BlommyNess12
    puss skrev 2010-01-01 19:47:14 följande:
    jaha.
    Ja. Det var en naturlig reaktion av att komma på honom halvvägs ner i trosorna på min bästa väninna när jag var gravid i v.34.
  • BlommyNess12
    puss skrev 2010-01-01 19:51:36 följande:
    så örfilen skulle distrahera honom medans du sprang efter borrmaskin och blåslampa?
    Nej, det var en naturlig reaktion. En reflexmässig handling i chock och ilska.
  • BlommyNess12
    puss skrev 2010-01-01 19:55:11 följande:
    man kan väl borra lite reflexmässigt också.
    Ursäkta?

Ja det kan man säkert, men om du gillar att bära runt på borrar i syfte att kunna borra lite reflexmässigt vid chock så får det stå för dig.
  • BlommyNess12
    puss skrev 2010-01-01 20:00:14 följande:
    man får väl ha lite framförhållning. desutom frågade jag om det skulle distrahera medans du HÄMTADE borren. nåja, du har valt din man, grattis till det då.
    Vart vill du komma med detta?
Svar på tråden ska en örfil i uppfostrande/markerande syfte bli tillåtet?!