Inlägg från: bustösen |Visa alla inlägg
  • bustösen

ska en örfil i uppfostrande/markerande syfte bli tillåtet?!

Såg på aftonbladet en man som tröttnat på en 13-åring och gett honom en örfil. Ibland läser man trådar om ungdomar som beter sig helt skamlöst, borde de få sig en "hurring"??
    Spelar åldern någon roll för er åsikt i denna frågan? Är det mer rätt att ge en 20 åring en örfil än en 14 åring?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden ska en örfil i uppfostrande/markerande syfte bli tillåtet?!
  • bustösen

men räcker det med att tala alla tillrätta då? =)

• bustösen
    BlommyNess12 skrev 2009-12-17 07:52:41 följande:
    Nej det ska inte bli tillåtet, även om jag själv fått en enda örfil av min mamma under min uppväxt när jag var 14 år ungefär, och den förtjänade jag verkligen!
    nu blir man ju nyfiken, vad hade du gjort (om du vill berätta förstås)??
  • bustösen
    BlommyNess12 skrev 2009-12-17 07:55:59 följande:
    Nej, jag skäms faktiskt så mycket över det så jag vill helst inte berätta, det var inte bara den händelsen utan mitt gränsöverskridande beteende under det senaste året som hon reagerade på, bland annat hade jag sagt att jag sov över hos granntjejen och liftat till stockholm, blivit nationellt efterlyst av polisen och lite såna roliga grejer.
    ajdå! ja det var väl droppen som fick bägaren att rinna över då antar jag.
  • bustösen
    AnneSophie skrev 2009-12-17 08:03:05 följande:
    Helt ärligt så kan jag inte med 100% svara nej. Samtidigt så tycker jag inte 100% ja heller. Jag kan förstå att det finns omständigheter där folk får n-o-g, och att sådant här kan hända. I en optimal värld så hade diskussionen inte behövs, i en optimal värld hade det inte hänt, för i en optimal värld så hade alla barn haft föräldrar som lärt dom vad som är okej och inte. Kollar man på Aftonbladets omröstning så är resultatet intressant: www.aftonbladet.se/nyheter/article6303495.ab Och alltså, kollar man in Mariohns tråd "En satans snorunge skadade mitt spädbarn med vilje!" så tror jag att en hel del inte hade stannat vid en (enda) örfil om dom hade fått tag på gärningsmannen. Eller?
    Hade ngn kastat snöboll på mitt barn så hade jag gått loss med knogjärn tror jag, och då är jag ändå en fredlig typ.
Svar på tråden ska en örfil i uppfostrande/markerande syfte bli tillåtet?!