• colala

Vem är Stockholms bästa och tuffaste familjerätts advokat?

Har en 4-årig dotter som inte vill vara hos sin pappa och pappan signalerar att det inte funkar bra hemma hos dom. Nu signalerar han att han vill ha mycket mer ungänge med dottern, även fast han medger att hon gråter mycket efter sin mamma redan som det är idag. Eftersom att han är jurist själv så letar jag efter den bästa och vassaste advokaten i Stockholms omr. för att kunna få hjälp med det här. Mvh. Förtvivlad

• Svar på tråden Vem är Stockholms bästa och tuffaste familjerätts advokat?
  • colala

Enligt advokatsamfundet ja. Fast mot en kostnad då förstås.

• mommi75
    Molly1982 skrev 2009-12-22 00:17:13 följande:
    . Brohage advokatbyrå på Lidingö.. Gamla stans Advokatbyrå.. Maarit Eriksson.
    Jag har Maarit och är inte missnöjd på något vis. Men du ska känna dig bekväm med ditt val.

Hoppas du hittar rätt!
  • colala

Ok, ska googla på henne och läsa.
    Tack.

• ZsaZsa

Det är inte direkt hundratals anställda där och de som jobbar där är bra såvitt jag vet.

Om du tror att du ska kunna bedöma en jurists skicklighet på att sitta och läsa domar så kan du väl lika gärna eller ännu hellre driva ditt eget fall? Jag menar, på vilka grunder ska du göra bedömningarna?

• mommi75
    ZsaZsa skrev 2009-12-22 22:10:53 följande:
    Det är inte direkt hundratals anställda där och de som jobbar där är bra såvitt jag vet. Om du tror att du ska kunna bedöma en jurists skicklighet på att sitta och läsa domar så kan du väl lika gärna eller ännu hellre driva ditt eget fall? Jag menar, på vilka grunder ska du göra bedömningarna?
    Jag ringde helt enkelt upp henne och flrlarade mitt problem och iannan jag ens hunnit berättat klart så sa hon att hon ville träffas för samtal.Hon ville hjälpa mig och jag va så glad.......är lika glad nu med efter 2 tuffa muffar.
  • mommi75
    colala skrev 2009-12-22 23:26:39 följande:
    Mommi. Vad va ditt problem?
    Vårdnad och umgänge. Jag har ensam vårdnad.
    Vi har inte varit på själva tingsrätts förhandlingen ännu,utan bara 2 muntliga förberedelser.
    Min vän har även henne och han fick intremistisk ensam vårdnad och boende med sina 2 barn och som pappa är det ganska svårt att få ensam vårdnad.
  • ZsaZsa
    mommi75 skrev 2009-12-22 23:18:29 följande:
    Jag ringde helt enkelt upp henne och flrlarade mitt problem och iannan jag ens hunnit berättat klart så sa hon att hon ville träffas för samtal.Hon ville hjälpa mig och jag va så glad.......är lika glad nu med efter 2 tuffa muffar.
    Så bra! :)
  • Jimmy 709

Jag rekommenderar varmt advokatfirman Jennifer Wahlberg. De är speciliserad på familjerätt och är verkligen både duktig och engagerad. Den personliga kemin är viktig när du väljer en advokat. Du ska känna såväl tillit som trygghet med den person som ska hjälpa dig genom ett sådant viktigt ärende som du har. Du kan finna kontaktuppgifter på deras hemsida www.advokatjw.se

Svar på tråden Vem är Stockholms bästa och tuffaste familjerätts advokat?