Anonym (orolig) skrev 2009-12-15 20:50:43 följande:
Tack du för dina ord! Idag skall jag vara på v.4+5 och det blir fortfarande svagt. Är jätte orolig verkligen! Men det är inte så svagt så jag behöver vända och vrida på stickan för att se det men ändå..... Har alltid fått + innan BIM innan. Nu vet jag inte riktigt när jag hade BIM eftersom jag inte fått mens efter sista missfallet men jag vet att jag hade ÄL 25el.26 november. nligt FL uträknare borde det idag vara v.4+5, med andra ord c:a 18 eller 19 dagar efter ÄL. ÄR NI FLER SOM FÅTT SVAGT SÅ "SENT" OCH ALLT ÄNDÅ VARIT BRA?
Oj, är de så svaga.
Är de samma sorts tester du testar nu med, som när du testade negativt efter MF?
För det kan tyvärr vara så att det fortfarande visar svaagt positivt efter ditt MF.
Jag vill inte låta negativ nu, men jag testade positivt i 12 veckor efter mitt första MA. Hade rester kvar och behövde skrapas flera gånger om.
Men de finns dem också som inte får plus alls med urin stickor eller testar positivt sent, har en vänninna som inte fick positivt på gravtesten förrens 15, då hade hon testat varje vecka sen utebliven mens. Av någon anledning utsöndras inte hCG:t i urinet för vissa kvinnor (extremt ovanligt), men om man är gravid, syns det alltid på blodprov.
Men jag hoppas att dina tester är positiva pga ny graviditet, och att du snart får ett fint plus.
Fortsätter du ha så svaga tester tycker jag att du ska ta kontakt med gyn eller kvinnokliniken eller med din BM, för att få klarhet i saker.
Lycka till!