• StaffenAssar

Max-böckerna

Jag gillar inte heller språket, men jag gillar böckerna mycket ändå. Älskar att det är så bra och spännande berättelser ur ett litet barns vardag. Min son fullkomligt älskade "Max lampa"

Jag använder dock mitt vanliga språk och berättar gärna lite mer om bilderna. 
    Max napp har jag dock inte läst...
  • StaffenAssar
    Hädvigg skrev 2009-12-16 13:50:16 följande:
    Varför är det som förälder okej att säga: "Titta! Vovven!" åt ett litet barn, men inte att läsa samma sak för barnet i en bilderbok?
    Fast tex jag har aldrig sagt något sådant till mina barn... Säger då typ "titta på hunden, har du sett vilken fin liten hund!". Jag gillar väl att prata helt enkelt
    Så för mig känns det inte okej att säga så helt enkelt. Sedan vad andra gör bryr jag mig inte om, och jag har ingen aning om vad som är bäst för barns språkutveckling.
  • StaffenAssar
    Hädvigg skrev 2010-01-07 01:23:12 följande:
    Jo, absolut, det är bara att jag inte gillar att göra det. Min son har inte heller pratat så, utan varit väldigt tidig med språket och pratade flerordsmeningar vid 18 månader. Sedan om det beror på mig eller honom, inget eller båda, har jag ingen aning om.
  • StaffenAssar
    Mamma till tre kottar skrev 2010-01-19 12:34:01 följande:
    Läste Max dockvagn för första gången igår  Himla rolig på slutet (lättroad småbarnmamma kanske - men skrattade gjorde jag). Min lilla var dock lite oförstående till vart kakan tagit vägen...
    Haha, den är så kul! Hugo hade också problem med att förstå var kakan hade tagit vägen, trots att han råkat ut för liknande av vår hund typ tusen ggr
Svar på tråden Max-böckerna