Inlägg från: Sofia71 |Visa alla inlägg
  • Sofia71

Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10

Miss gul: Dr Björk ordinerade 75mg Trombyl. Jag började aldrig med några p-medel efter att Ella föddes utan vi tänkte att blir det så blir det... Men det blev det ju inte så vi har gjort 2 FET och 2 ET sen i december förra året. Av fyra behandlingar med Trombyl har jag blivit gravid 3 ggr! De andra 6 återförandena har jag inte tagit Trombyl och inte heller blivit gravid ...så jag är ganska säker på att det gör stora skillnaden för mig! Lycka till!!

Gazelle: Tack!  

• Sofia71

Glitter och Lycka77: Tack!

Miss Gul: Jag har gjort våra privata försök på S:t Göran. De tror inte heller på att Trombyl har någon verkan men eftersom jag tog det när vår dotter blev till har de varit välvilliga till att skriva ut. Tänker dock berätta om min statistik och be dem tänka till för alla andra som kämpar... Det är, vad jag förstått, på inget sätt skadligt att ta det i alla fall.

• Sofia71

Mala: Tack. Har dessvärre tråkiga nyheter. Fick genomgå medicinsk missfallsbehandling igen förra måndagen då VUL visade att fostret var för litet i v7+3. En vecka senare hade hjärtat stannat och så blev det mf-behandling... Suck. Underbart är kort...

• Sofia71

Lycka och Gazelle: Tack. Ja, livet känns lite surt just nu. Hellre blir jag inte alls gravid än att gå igenom fler missfall. Urk. Har lyckats bli gravid 4 ggr i mitt liv och 3 har slutat i mf - känns som om jag har fyllt statistiken och lite till! Två ägg i frysen att hoppas på och man vill ju att alla förutsättningar ska vara de bästa innan jag ger mig på det igen... Har endometrios och funderar på att kontakta den specialkliniken som finns i Uppsala för att se om man kan få lite tips och råd om medicin som kan vara lämplig att ta...

• Sofia71

Glitter: tack. Frågar också; hur mår du?

Gazelle; ja, fråga kan man ju alltid. Tror tyvärr inte jag kommer få något bra svar. Ska dock försöka få behandling med Prednisolon som Dr Björk rekommenderade -08 som jag inte riktigt vågat testa. Det ska ju vara bra om man har ett överaktivt immunförsvar, vilket jag ju har med endometrios...

• Sofia71

Needed: Tack. Jo, jag har skrivit till min gyn på kliniken att jag verkligen vill testa Fragmin och Prednisolon som jag blev rekommenderad av Dr Björk för flera år sedan men inte vågat prova. Nu är det Prednisolon jag har hemma utgånget sen ett par månader så jag hoppas att min gyn kan tänka sig skriva ut det... Har hört talas om Leif Mathiesen, men tror du inte att man måste bo i det landstinget för att kunna konsultera honom?

Har varit på återbesök nu efter mf-behandlingen och allt såg tack-och-lov fint ut. Bara att vänta på mensen för att se att kroppen har återställt sig. Tror dock att jag kanske vill vänta en mens till även om de säger att det är ok att köra efter en mens... De två frysisarna vi har känns så värdefulla att jag inte vågar "chansa" på att kroppen är återställd, samtidigt som jag ju vill på det igen så fort som möjligt! Svårt att veta hur man ska göra... Innan FET gör man ju förvisso alltid ett ultraljud för att se om slemhinnan är tjock nog, så det kanske räcker... 

• Sofia71

Needed: Ok... Vad är det som gör att läkare är så skeptiska till Fragmin och Heparin? Är det månne väldigt dyrt preparat? Trombyl verkar ju inte vara några större problem att få utskrivet och det är ju inte dyrt heller... Vet du vad det är för skillnad i verkan mellan de två första och Trombyl?

• Sofia71

Glitter: grattis till det lilla flickebarnet!! Hur länge måste hon ha skenan?

Miss Gul: även om det känns märkligt att vara igång igen gissar jag att det är med ganska stor spänning!? Hur ska man veta vilken klinik som känns rätt!? Vi ställde oss själva den frågan och kom fram till att det är i stort sett omöjligt - åtminstone var det det för oss. Hur som helst så tror jag inte heller att det spelar så stor roll. S:t Göran verkar vara lite mer för att odla till blastocyster än CvL om det kan vara viktigt för er...

• Sofia71

Stackars liten! Men det ska säkert gå bra och tiden kommer gå fort!! Njut nu och bekanta er med varandra! Sköt om dig!

• Sofia71

Miss Gul: det går bra tack. Inväntar omslag på ÄL-stickan för att göra FET nästa vecka. Har en två dagars och en blastocyst. Tror att det blir två dagars embryot då det är mest praktiskt och bekvämt pga påsken...

Svar på tråden Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10