Inlägg från: Sofia71 |Visa alla inlägg
  • Sofia71

Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10

Glitter: nä, de gör tyvärr inte FET på helgen men väl ET om det skulle bli så...

Gazelle: låter som en god idé att vänta en månad.
    Fick ett nej från kliniken idag när jag ringde, tyvärr. Ska skriva ett mail till dr C och be henne överväga att låta mig komma in på söndagen om de ändå skulle få ett oplanerat ET... Då kan det ju inte göra så mycket menar jag, om vi får vår tillbaka. Det tar ju inte många minuter.

• Sofia71

Grattis Lycka!! Vad härligt att allt gick bra! Hellp vet jag inte vad det är men ska genast googla!

• Sofia71

Gazelle: nope! Inget FET eftersom det skulle blivit förra söndagen. Bara hoppas att min cykel inte är 27 eller 28 dagar denna månaden för då blir det ju på en helg nästa gång också!!

• Sofia71

Hej hej!

Det blev FET i oktober men vår stora hopp - blastocysten - ville inte fästa. Efter lite tvekan - har det lite stökigt hemma - så har vi bestämt att göra en ny behandling. Det blir ett nytt försök på S:t Göran och helt samma behandling som vi gjorde på Huddinge då Ella blev till, med nedreglering alltså. Började spraya den 1 nov, så jag bara väntar på biverkningarna... Jaha, nu var man inne i karusellen igen.

Need: Utan sammanhängande sömn blir man lätt ganska skör. Skönt att det börjar bli en smula bättre.

Lapinette: Nummer 19 i kö för att skicka in papper - betyder det att ni också är nummer 19 i kön att få ert efterlängtade barn?

• Sofia71

Need: klokt att öva att sova egen säng! Vi gjorde det lite sent och har först nu lyckats få henne att somna själv utan att vi sitter hos henne - och hon är 25 månader!! Jag lider av insomni har vi konstaterat och får nu kbt hjälp för att komma till rätta med det så fort som möjligt - så igen: bra att ni kämpar om det inte funkar för dig att ha honom näranära!

Förutom att jag då är konstant trött så drog vi ju igång med nytt försök med nedreglering och då visste jag ju inte hur illa det var med min sömn ...har ju liksom blivit van vid att sova lite - och det är klart att det förmodligen varit bättre att vänta, men nu är vi där vi är. Har idag sprayat i 15 dagar och kommer lämna blodprov på onsdag om en vecka. Hoppas så att det blir sista försöket!

• Sofia71

Gazelle: Förstår din känsla att inte veta riktigt hur mycket man ska gå in för ett syskon försök... Man har ju liksom med sig i bakhuvudet att det inte är helt lätt det här... Själv känner jag att jag för första gången inte riktigt tror att det blir ett syskon - har varit så otroligt taggad och positivt tänkande hela tiden annars - och man kan ju tro att jag skulle vara ledsen över det, men det är jag inte. Känner mig riktigt lugn för en gång skull - vad det gäller den här behandlingen. Konstigt. Återkommer med den känslan när det närmar sig ÄP, ET och testdag....
    Kom hem från New York igår morse och orkade inte åka och lämna blodprov så det gjorde jag först idag. Jag är nedreglerad och börjar med sprutorna ikväll. Äggplock blir det förmodligen runt den 5 december. Låter sent tycker jag, men de jobbar ju som sagt inte på helgen så fredagen den 2:a är väl lite tidigt... Vi får väl se...

• Sofia71

Gazelle: vad tråkigt och snopet. Känns som ganska ovanligt att så många som inte klarar upptining, eller?

• Sofia71

VUL idag. 10 stora blåsor och några mindre! Inte illa för en fyrtioåring med en äggstock! Plock på tisdag.

• Sofia71

Gazelle: det har gått bra. Fick tillbaka en fyrcellig på dag två, lade en sådan i frysen och valde att odla vidare de andra tre som var fina nog. 9 hade visst varit mogna och 6 blev befruktade och började dela sig som de skulle, men 1 var visst rackig på dag två.
    Hade hoppats på många fina så vi kunde odlat alla vidare till blastocyster men jag ska verkligen inte klaga. Håller tummarna att det blivit någon blastocyst av de tre och att den nu är nedfryst.
    Testdag 26:e. Nu är det bara att vänta och fortsätta med kladdigt progesteron.

Förstår din tomhet. Jag känner den också trots att vi är i full fart med nytt försök.

• Sofia71

Gazelle: Ruvningen har varit en baggis i december! Så otroligt mycket annat att tänka på helt enkelt!
    Fick också bästa julklappen: Jag är gravid! Testade på julafton då jag mått rejält illa ett par dagar och fick genast utslag på testet! Det är tidigt och jag vet ju hur det gick när jag var gravid i somras, men jag tänker ändå glädjas åt detta!

Svar på tråden Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10