Inlägg från: Gazelle |Visa alla inlägg
  • Gazelle

Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10

Grattis till vecka 15, Lycka!

• Gazelle

Glitter - tråkigt att det inte ville sig för er. Lycka till med korta metoden i stället.

Mala - aha, Linköping, min stad under uppväxten! Hoppas att det löser sig med bostad.

Sofia - laddar ni för nya försök nu? Här hemma har vi knappt pratat om det så inte lär det bli av till sommaren, snarare efter, om alls.

• Gazelle

Glitter - hoppas att det gått bra med era 5 ägg och att oron är något stillad för tillfället.

mala - grattis till lägenhetsköp! Håller tummarna för att resten löser sig nu med. Det är väl inte alltför besvärligt med dagisplats i Linköping? Eller är jag felinformerad av det fåtal personer jag fortfarande har kontakt med där?

Sofia - blev det FET eller inte? Tror inte heller att en flygresa kan ställa till det, men om man känner sig det minsta skeptisk kanske det är lika bra att låta bli så slipper man fundera på det åtminstone i efterhand om det inte skulle gå vägen.

Nu har jag i alla fall tagit mig samman och ringt kliniken och fått hem info och papper för påskrift. Om vi inte kommer på andra tankar så blir det ett FET i augusti. Läste lite inte alltför uppmuntrande statistik om olika typer av IVF och inser ju att chanserna att lyckas bli gravid och gå hela vägen är ganska små, särskilt vid FET och i min ålder (40). Inga nyheter direkt men nedslående trots allt. Chanserna ökar något vid återförande av två embryon. Undrar om den diskussionen kommer att dyka upp eller om jag ska föreslå det själv. Vi har ju tre i frysen. Hur skulle ni tänka? Vill ju egentligen bara ha ett barn till.

• Gazelle

Stort grattis till både Sofia och Glitter! Härliga nyheter!

FET för oss i augusti, tror till och med att det blir början av september med tanke på min menscykel och klinikens sommarstängning. Känns som det är långt dit, men det finns ju inget som hindrar hemmaförsök. Härligt med semester om några veckor. Maken och jag sticker på långhelg till Berlin nu på fredag, ska också bli skönt att komma iväg på tumanhand. Då kan vi också noga diskutera ett eller två embryon tillbaka. Hur har StG sett på det i ditt fall, Sofia?

• Gazelle

Nej, vilket tråkigt besked, Sofia. Men jag håller tummarna hårt. I den ivf-gravidtråd jag hängde som mest när jag väntade S var det en tjej som fick besked vid flera vul att fostret var alldeles för litet och att det nog inte skulle gå vägen, men det gjorde det. Och det finns ju tydligen fler som delar den erfarenheten. Kram.

• Gazelle

Så ledsamt, Sofia. Och jobbigt att det skulle göra så ont även fysiskt. Kram till dig!

• Gazelle

Need: fasiken vad glad jag blir! Grattis, grattis, grattis!!!

• Gazelle

Lapinette: kul att höra från dig! Mindre kul att adoptionsprocessen är så trög. Förstår, utan att vara alls så insatt, att det inte känns helt självklart att ta emot ett "äldre" barn eller ett med redan från början särskilda behov. Hoppas att det löser sig för er på något sätt. Har ni helt lämnat tankar på ytterligare ivf? Finns ju de som är äldre än vi som gör det. Men jag förstår så väl om ni inte vill utsätta er för det igen.

Sofia: har du fått något besked från kliniken?

Vi har beslutat att avstå från FET i allla fall i denna månad. Känner oss lite trötta och slitna, en trotsig tvååring och energisk sjuåring tar på krafterna (även om de givetvis är underbara . Relationen är inte helt på topp heller så jag vet varken hur jag (vi) skulle orka med ett eventuellt nederlag vid det troliga minuset, eller tröttheten och illamåendet vid en eventuell graviditet.

• Gazelle

Lycka - grattis! Skönt att det inte blev lika dramatiskt som förra gången. Vad säger S om att ha blivit storasyster?

Sofia - blev det FET eller ej? 

• Gazelle

Need - bra att det går åt rätt håll! Jobbigt att inte få sova ordentligt. Jag inbillar mig att jag klarat sömnbristen ganska bra delvis för att mina döttrar är födda på våren = inte så mörkt länge på nätterna när jag satt uppe och ammade. Tuffare så här års då alla vill sova mer.

Lapinette - skönt att det går framåt i kön igen. Kan det vara så att det blir er tur nästa år?

Sofia - beklagar att det inte ville sig med blastocysten. Vad sa blodprovet i onsdags? Har inte hunnit kolla upp vad insomni innebär (har bara en vag uppfattning) , men bra att det förhoppningsvis går att lösa med hjälp av KBT

Nu har jag tagit tag i FET-planen på allvar. VUL på fredag för att se hur det står till och om det är läge för FET i denna cykel. Känns konstigt. Vet inte hur mycket jag ska "gå in för det". Är inne på att "leva som vanligt" minus alkohol och kaffe (det sistnämnda efter ev. återförande). Har inte riktigt ork att engagera mig mer än så, känns lite som en försvarsmekanism: vill inte hoppas för mycket på att det ska gå bra.

• Gazelle

Sofia: skönt när lugnet infinner sig! Känner mig stirrig och lite cool på samma gång efter avklarat VUL. På onsdag blir det återföring! Måtte nu ett embryo klara upptining, skulle kännas bra snopet annars när vi kommit så här långt i realiserandet av FET-planen.

• Gazelle

Inget av våra tre embryon överlevde så nu lägger vi ner planerna på ett barn till. Känns ok, trots allt. Har fullt upp med våra två döttrar och så kan jag träna och rida på som vanligt. Och dricka stark glögg...

• Gazelle

Ja, jag tycker att det verkar ovanligt. Men efter vår första ivf fick vi fem till frysen varav endast ett klarade sig så jag kände mig beredd på att detta skulle kunna hända oss denna gång.

• Gazelle

Glitter - tack detsamma! Hur mår du?

Sofia - inte illa alls! Håller tummarna nu!

Har börjat smälta faktumet att det faktiskt, inte, med allra största sannolikhet, blir fler barn för oss. Känner en tomhet trots allt jag har.

• Gazelle

Glitter - vilken vecka är du i nu? Saknar inte gravidillamåendet även om det var värt det!

Sofia - hur har det gått? Nyfiken!

• Gazelle

Håller tummarna, Sofia! Ruvning i december är kanske inte så tokigt? Dagarna bara rinner iväg, tycker jag.

Glitter - då är det ju inte särskilt långt kvar, så här utifrån sett i alla fall . Har ni koll på om det är en flicka eller pojke ni väntar?

• Gazelle

Grattis Sofia! Härliga nyheter! Klart du ska glädjas.

• Gazelle

Men nej, Sofia. Det var tråkigt att höra. Kramar!

• Gazelle

Håller med dig Sofia. Hellre inte bli gravid än missfall - det är verkligen knäckande att gå igenom. Bra att kolla vad som ev finns att göra mot endometriosen. Kram igen!

Svar på tråden Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10