• mala78

Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10

Lycka!!! Men så roligt!!! Ja, det är tidigt förstås, men jag håller alla tummar för er. Skrattande
    Jo, det är dubbel känsla, men bara att gilla läget. Nu har jag ju chans att få hjälp.

Sofia, tack! Jo, det blev 2,0 så jag är säker på att komma in. Kanske din bror borde göra en utredning då, det blir ju så mycket lättare med livet om man kan få hjälp. Håller tummarna för ert syskonförsök!

Glitter, spännade, håller tummarna för er. Du får se till att lugna ner jobb-tempot lite nu då.

Annars är det bra med oss, barnen fyllde 3 år i onsdags, tänk vad tiden går, och igår slutade de med nappen och blev stora. En del abstinens, men redan i kväll gick det bättre än igår, och då har de varit väldigt förtjusta i nappen, och vi med ska erkännas, mycket smidig ljuddämpare.
    Min syster har börjat sina barnförsök och nu fått diagnos endometrios, tur i oturen att hon haft så ont så hon relativt snabbt fick komma in för undersökning som visade på chokladcystor och nu ska hon nedregleras i 6 månader med sprutor 1/mån, sen ska de operera tror jag. Hoppas att det går bra för dem sen.

Kramar till alla, och hoppas få höra ifrån alla och även er som varit borta ett bra tag. 

tvillingmamma
  • mala78

Gazelle, Tack! Det är nog värt att prova aku, kan ju inte skada iaf, Håller tummarna för er.

Sofia, hoppas att allt gått bra efter ET, och bra med en till frysen med. Tydligen har FL insett att det är onödigt att stänga trådar, det ger ju en himla massa onödiga nystarter.

Muskot, Tack! Kul att höra av dig! Håller tummarna för syskonförsök.

Miss Gul, hoppas få höra mer från dig!

Jag känner mig väldigt kluven över fler barn, det är ju så väldigt lagom för oss med 2 barn, och det har varit/är kämpigt, samtidigt saknar jag att få ha bara en liten bebis att ta hand om och njuta av. Maken är rätt nöjd med de 2 vi har, får se hur vi känner sen.

Kramar till alla, vore kul att se Grisen och Skorpis m.fl också, var ett tag sen sist.

• mala78

Vad tråkigt Sofia, :( Hoppas på bättre tur till sommaren! 
    Kram 

• mala78

Glitter, vad tråkigt Håller tummarna för nästa försök. Kram

Lycka, vad härligt!

Vi håller för fullt på att leta bostad i Linköping, nästan lika dyrt som i Stockholm tyvärr

• mala78

Glitter -lycka till! Hoppas hoppas!

Sofia - Det är nog ingen fara att flyga. Hoppas det går vägen med FET.

Lycka - vad skönt att du kommit så långt nu!

Vi har köpt en lägenhet nu, jag tror det kommer bli jättebra. Nu är det bara allt annat som ska fixas, dagis, jobb till maken osv.
    Ska vara hemma restan av veckan med 2 prickiga 3-åringar, de har fått Vattkoppor. Som tur är är de inte så sjuka och skönt att ha det avklarat sen.

• mala78

Hur har det gått Glitter? 
    Gazelle, svårt, men det känns nog bättre att få 2 när man fått ett barn först och allt det mysiga som det innebär. Och bättre med 2 syskon än inget om man får välja.
    Jo, vi har fått dagisplatser nära, men det är stora barngrupper på lite personal och frukost ingår inte !?! Så jag har lite panik, hoppas få börja på ett fri-dagis så snart som möjligt. 

• mala78

Stort grattis Glitter! Oj vad roligt Skrattande

Sofia, Vad roligt med + men så ledsamt att det inte gick vägen Hoppas på bättre tur med frysisen.

• mala78

Hej Lapinette! Fy att det ska ta så lång tid att få adoptera, hoppas det snabbar på sig igen.
    det har inte gått så bra för min syster än, det tog ett tag till första äl efter nedreglering och operationen, och då missade de för de var på olika håll. Nu hoppas jag att det går vägen, för det blir värre och värre igen med endometriosen för varje mens tydligen.
    Sofia, håller tummarna för bra äl tajming. 

tvillingmamma
  • mala78

Lite blandade nyheter här ser jag, men 2 underbara.

Stora grattiskramar Need!!!

Stora grattiskramar Lycka!!!

Så segt Lapinette, men jag hoppas att det går fortare.

Håller tummarna för er Sofia och Gazelle!

Need, jag kände precis som du att man inte fick klaga när man längtat så, men längtar gör väl även det som det går fort för, och JOBBIGT är det med bebisar och barn rätt ofta. Mina 2 blir snart 4 år och gör mig galen minst en gång om dagen. Det är ju inte själva att ta hand om barnen som är jobbigt utan när det krånglar med mat eller sömn mm. Skönt att du fått en samtalskontakt
    Jag har börjat läsa på läkarprogrammet nu i höst och har precis läst om reproduktion, bebistillverkningen. Det kändes lite märkligt när ett av våra påhittade fall handlade om ett ofrivilligt barnlöst par, där hon dessutom hade mitt namn och min dåvarande ålder. I det här fallet var det dock få spermier som var problemet, aha ICSI tänkte jag på en gång förstås ;) 

Adventskramar till alla! 

tvillingmamma
  • mala78

Stort Grattis Sofia!

Kul att se dig Miss Gul, hoppas att det blir + för er snart igen.

Lycka, jag vet inte än, men det är klart att jag tänkt lite på kvinnohälsa.

Nu blir det snart bebis Glitter!

Kramar

tvillingmamma
  • mala78
    Sofia, håller alla tummar för att det ska gå bra den här gången, så tufft du har haft det i vår.

Glitter, stort grattis till lilltjejen!

Miss Gul, stort grattis till ditt +, jag hoppas att allt såg bra ut på vul!

Här blir det nog inga syskon, men min syster gjorde ÄP i måndags, 15 befruktade!!! imorgon ska hon få tillbaka ett 5-dagars. Hoppas så att det ska gå vägen. Hon har också endometrios så jag tipsade om pregnolon får se vad de säger, det är väl för sent den här gången, men till nästa gång om det blir så.
  • mala78

Åh Lapinette! Grattis gratttis så härligt att höra, ryser även jag av glädje.

Miss Gul, så skönt att höra att det är bra med magen. Tycker synd om dig för hur du mått dock.

Sofia, usch och fy så drygt. Önskar dig en lugn och skön sommar och lycka till inför nya tag till hösten.

Gläds åt att få bli moster nästa år, hoppas att allt går vägen. Annars är det bra med oss, jobbar ett par v till, sen 3v semester innan skolan drar igång igen.

Kramar till alla! 

• mala78

Oj vad jag har missat!

Miss Gul, det är inte klokt, vet inte vad jag ska säga. Jag är så glad att ni har er son. Allt fruktansvärt som du varit med om. Jag hoppas att din kropp mår bättre nu efter skrapningen och slutat krångla med dig. Stora varma kramar och önskar dig allt gott.

Lapinette, Stort grattis! Så härligt att du äntligen fått bli mamma. Tänk att vi alla fått våra barn, och på alla möjliga sätt. Skrattande

Sofia, grattis!!! Hoppas så att allt såg bra ut på NUPP.

Kramar till alla mammor och barn! 

• mala78

Miss Gul, Så fint att det finns speciella barnplatser, visst är det både en tröst och en sorg att man delar detta hemska med flera. Jag tycker inte du är galen, det är klart att ni vill försöka få syskon. Jag tror inte att man ångrar försök lika mycket som om man inte försökt. Jag hoppas och tror att det kommer att gå vägen för er. Kram

Med mig är det sådär, det är lite tungt att försöka få det att funka med sig själv, studier, extrajobb, man, barn, sömn och fritidsintresse. Men sånt är livet.

• mala78

Åh vilken bergochdalbana!

Miss Gul, det finns inga ord egentligen. Största kramarna till dig och din man. Hoppas att man hittar felet och att ni kan få hjälp med pgd.

Sofia, jag hoppas att allt har gått bra för dig och att du myser med din nya bebis. Kram

Det går alldeles för lång tid mellan gångerna jag är här och läser, men även jag tänker på er. Det är bra med oss och vi väntar på semestern som börjar om en v.

Hoppas ni har en skön sommar allihopa! 

• mala78

Hej!

Grattis Sofia! Vad skönt att höra att allt gått bra!

Miss Gul, hoppas det går så fort som möjligt med adoptionen!

Lapinette, så härligt, och bra med ett sånt litet dagis! våra barn är ca 25 st på sin avdelning :(

Lycka, skönt att höra att allt är bra med dina små och att du mår bättre nu! 

Svar på tråden Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10