Nu är det gjort. Det blev en utdragen, men tämligen odramatisk, avslutning på den här graviditeten. Jag har ju fått Cytotek tidigare, inför skrapningar, och jag har inte vid något av dessa två tillfällen börjat blöda av tabletterna. Jag tog upp detta med läkare och sköterska på Huddinge, vad gör man om det inte händer något, och dom sa att då får vi kontakta akuten. Jag tog tabletterna vid 13-tiden på dagen och när klockan var 17 hade det fortfarande inte hänt någonting. Jag hade som lite kraftigare mensvärk av och till, men inte en bloddroppe. Kontaktade akuten som sa att jag skulle vänta över natten och sen komma in om det inte hänt nåt. Det fortsatte att göra ont av och till under kvällen, men helt klart uthärdligt. Vid läggdags upptäcker jag lite brunt på toapapperet. Då hade jag ställt in mig på att det inte skulle bli nåt, så då fick jag nåt sorts sammanbrott över att det nog ändå skulle komma igång. Mannen försökte lugna efter bästa förmåga. Till sist somnade jag iaf. Under natten har jag vaknat till då och då av värk, men fortfarande mest som kraftig mensvärk. Jag tänkte varje gång att "jag försöker sova tills det börjar göra jätteont, då går jag upp på toa". Detta fick till följd att jag sov igenom hela natten, tämligen opåverkad av vad som hände. När jag vaknade i morse och gick på toaletten så rann allt ur mig. Å nu är det klart. Jag känner mig tom på så många sätt, men samtidigt också lättad över att själva "avslutningen" inte var värre. Nu är det bara att invänta sorgen, jag vet sedan tidigare att jag skjutit upp "det ledsna" till efter skrapningen...
Tack för era tankar och inlägg! Trots att vi aldig sett så känner jag en väldig tacksamhet att ni finns här i cyberrymden.
Lycka; jag åt inte Trombyl denna gång. Jag ska ta upp tanken om att kombinera med Heparin om det blir aktuellt igen, men framför allt ska jag se till att vara igång med sprutorna DIREKT vid ett ev plus. Jag kommer inte att vara sjukskriven ytterligare, tror jag (jag har varit hemma från jobbet några dagar nu, men det är delvis för en envis förkylning). Jag tar det lite som det kommer, men har överlag känt att vill distrahera mig om jag kan. Jag orkar inte vara ledsen mer... Vi får se hur det funkar. När jag är ledig, låter jag känslorna komma som dom vill men däremellan försöker jag hålla det inne. Stor kram!
Kram till er alla!!