Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10

Ahhh... här är ni!!! Tack Grisen för ditt SPAM. Öppnar FL lite då och då och kollar bara mina favoriter ... inget som hänt och så stänger jag ned igen. Bra att du skrev att tråden var avstängd ... det hade jag inte märkt.

• Lapinette

Tittar in för att önska alla en riktigt GOD JUL! Jag och maken åker ned till hans släkt i Frankrike imorgon för att fira jul, förhoppningsvis ska jag väl säga med tanke på all trafikkaos som drabbat ett snöigt Europa.

Kikar nog in här i mellandagarna för att se hur ni har det. KRAM

• Lapinette

Ja då tittar jag in igen men denna gång för att önska alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR! På lördag åker vi till varmare breddgrader, Thailand. Ska bli skönt med massor av värme och sol . KRAM och så hoppas jag att vi allihop får ett fantastiskt 2010!

• Lapinette

Inser att jag faktiskt glömde nämna att jag häromdagen besökte en läkare på Sabbatsbergs och ska den 2 februari sövas ned för att undersöka formen på min livmoder. Har fått veta sedan tidigare att den är hjärtformad men enligt min läkare ska det vara så lite att det inte utgör något hinder.

Har läst/hört talas om två oberoende personer som varit där och den ena fick veta att hennes livmoder är för liten och det är därför hon inte lyckats bli gravid ... efter att ha gjort 5 IVF och 3 FET. Den andra tjejen hade en hjärtformad så han opererade henne och efter att ha bråkat med CvL (hon hade gjort 3 IVF där utan resultat och var arg för att de sagt att fliken inte var något hinder så nu fick hon ett gratisförsök) och är idag mamma. Nå väl, jag ska sövas ned, undersökas och ser han att min hjärtformhet/flik kan vara ett hinder så opererar han mig bums. Det ska ta typ 20 minuter och man mår helt ok dagen efter.

Det kan m a o vara ett hinder men det kan lika gärna vara en så liten flik att han inte gör något ingrepp men jag kände att jag ändå borde gå och kolla. Det otroliga var att jag fick tid med otroligt kort varsel, han var otroligt seriös, förstående och att det direkt (utan något krångel, fler besök etc.) bokades in en tid för undersökning och ev. operation. Otroligt smidigt!

Som sagt, glömde bort att säga detta i min iver att få komma iväg på semester ... åker i eftermiddag.

Need - lycka till med alla provtagningar! Och visst reser vi en hel del. Vi har sagt att vi vill se och göra så mycket som möjligt innan det blir svårare att resa - med barn. Trodde dock inte att vi skulle hinna se hela världen (något överdrivet) innan det var dags för barn .

• Lapinette

Glitter - jag har gått på CvL och tycker att det har funkat bra men då får man ju åka till Uppsala. Tar inte så lång tid men det kräver lite mer planering än om man bor och har kliniken i Sthlm.

Need - det är blandade känslor. Jag skulle vilja veta om dettta kan ha varit ett hinder för oss men samtidigt OM det är så ... ska vi åter igen börja försöka och usch för de år som gått och alla försöka vi gjort förgäves. Så jag vet faktiskt inte vad jag vill höra från doktorn. När är det du ska iväg och ta fler prover?

PS. Thailand var varmt och härligt!

• Lapinette

Grisen - visst är det Arne Rådestad som jag träffade.

Lycka - vi beställde de sista platserna de hade på flyget när det var som mörkast och regnigast i slutet av november. Det blev en vecka till Khao Lak. Bodde på ett hotell som låg ganska långt bort från civlisationen och vi hade det underbart! För vårt mål med resan var att ta det lugnt, sova, vila ut och få se solen och allt det uppfylldes.

Sofia - härligt att få vara i Spanien när det är som mörkast och kallast här. Fast jag måste erkänna att jag tycker att snön lättar upp tillvaron. Det var såååå vackert med all rimfrost på träden imorse när jag gick till jobbet.

Gällande CvL så hade jag en hemortsläkare och därav gjorde alla prover och undersökningar här (ja förutom när han behagade ta 2 månader semester precis när jag hade utomkveds ... SUCK). Dessutom så hade jag aldrig problem med att få trombyl utskrivet etc. för det skrev min läkare här i Sthlm ut åt mig (inte CvL). Nå väl, hade jag gjort IVF idag så tror jag hade valt Falun även om det är långt att åka ... eller St Göran av bekvämlighetsskäl.

• Lapinette

Need - förstår precis hur du känner gällande ytterligare ett nytt försök. Och herrejösses, ge dig en broschyr?!!! Du skulle ju kunna börja föreläsa om IVFer och allt vad det innebär.

Jag har kompisar (det är väääldigt få som vet om mitt besök på Sabbatsberg i nästa vecka) som har frågat och puschat för en ny IVF om och utifall de skulle ha varit problem med min livmoder. Jag vet faktiskt inte alls om jag har lust och ork att dra igång den där karusellen igen. Har mått så bra det senaste halvåret och verkligen landat i beslutet om adoption.

Gazelle - spännande att börja jobba igen. Hur länge har du varit hemma?

• Lapinette

Need - kram på dig! Det känns skönt med någon som faktiskt helt och fullt förstår. För visst är det så att man tillslut accepterar att "så här blir nog vårt liv". Vi har det så jäkla bra, bara vi, så emellanåt landar även tankarna på att vi struntar i alltihop inkl. adoption och bara fortsätta leva så här bra.

Vad skönt att cystan försvann av sig självt och jag håller tummarna för denna IVF. Otroligt starkt jobbat att hoppa på en till IVF. Beundransvärt!

Glitter - 150 000 kronor är ju helt ok men horribelt att det blir en "marknad" av det hela. Såg inte programmet så jag vet inte vad det innebar men jag jämför bara penningsumman med hur mycket en adoption kostar .

Jag har missat alla inslag av adoption och fertilitet både på radio och tv. Borde lägga fram bunten med artiklar jag fick på vår adoptionskurs (det är typ en hel pärm full!) och ta och läsa en varje kväll innan jag somnar. Efter kursen, som vi blev klara med i början av december, så har vi bara levt och inte alls diskuterat eller tänkt på adoption.

• Lapinette

Miss Gul - grattis! Visst händer mirakel och jag håller tummarna att det kommer att fortsätta i rätt riktning.

Need - jag sövdes ned i förra veckan, han var inne och kollade och sen när jag vaknat upp fick jag veta att allt ser bra ut. Livmodern är hjärtformad men inte så pass att han ville göra något ingrepp. Mina äggledare är även öppna och ser fina ut ... jahapp, så nu vet vi ändå mindre varför det inte funkar men samtidigt skönt för nu slipper vi stå där förvirrade och fundera på vad vi ska göra. Nu blir det fortsatt fokus på adoption.

• Lapinette

Glitter - har ni några eskimåer att ta av ... så ni slipper alltihop med sprutor etc eller blir det en hel ny process att dra igång? Eller får man fråga om ni har försökt au naturel. Det kan ju faktikst också fungera.

Svar på tråden Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10