Inser att jag faktiskt glömde nämna att jag häromdagen besökte en läkare på Sabbatsbergs och ska den 2 februari sövas ned för att undersöka formen på min livmoder. Har fått veta sedan tidigare att den är hjärtformad men enligt min läkare ska det vara så lite att det inte utgör något hinder.
Har läst/hört talas om två oberoende personer som varit där och den ena fick veta att hennes livmoder är för liten och det är därför hon inte lyckats bli gravid ... efter att ha gjort 5 IVF och 3 FET. Den andra tjejen hade en hjärtformad så han opererade henne och efter att ha bråkat med CvL (hon hade gjort 3 IVF där utan resultat och var arg för att de sagt att fliken inte var något hinder så nu fick hon ett gratisförsök) och är idag mamma. Nå väl, jag ska sövas ned, undersökas och ser han att min hjärtformhet/flik kan vara ett hinder så opererar han mig bums. Det ska ta typ 20 minuter och man mår helt ok dagen efter.
Det kan m a o vara ett hinder men det kan lika gärna vara en så liten flik att han inte gör något ingrepp men jag kände att jag ändå borde gå och kolla. Det otroliga var att jag fick tid med otroligt kort varsel, han var otroligt seriös, förstående och att det direkt (utan något krångel, fler besök etc.) bokades in en tid för undersökning och ev. operation. Otroligt smidigt!
Som sagt, glömde bort att säga detta i min iver att få komma iväg på semester ... åker i eftermiddag.
Need - lycka till med alla provtagningar! Och visst reser vi en hel del. Vi har sagt att vi vill se och göra så mycket som möjligt innan det blir svårare att resa - med barn. Trodde dock inte att vi skulle hinna se hela världen (något överdrivet) innan det var dags för barn .