Inlägg från: lilla mej |Visa alla inlägg
  • lilla mej

Värna om era katter - håll dem inne!

men va!! man ska inte slappa ut sitt djur for det finns sjuka manniskor??? Da ar det val manniskorna vi ska lasa in inte djuren? Tycker ni verkligen inte man ska lata sitt djur fa gora det de mar bast av? Jag tror de flesta har vet att om man bor vi en motorvag eller mitt i en stor stad sa har man inte en ute katt. Men bor man i en ort dar det finns vagar fast inga tungt traffikerade vagar sa ar det val upp till var och en om man har sitt djur fritt eller inte. Later lite som ni forsoker saga att vi inte ar kloka i huvudet som slapper ut vara djur...... men vet ni exakt hur vi bor och hur varan katt ar ??? Jag sitter inte och idiot forklarar fok som har katter inne for forhoppningsvis sa vet de att katten mar bra inne.

• lilla mej

JoNiCa : Ehe nej det ar inte jag som har hangt upp mig pa bajet.... tror det ar du.
    kan handa att katter bajsar i allmanna sandlador men ungar pissar ju i allmanna poolar, (endel vuxna med), ska vi lasa in dom da eller.... eller ska vi bara inse att sant e livet?

• lilla mej

Puppina och rosa moln: ni har ratt bada 2 men ni tjafsar mot varandra fast ni menar nog samma sak. Man vet bast sjalv hur ens katt fungerar och vi skulle nog inte tvinga den att gora nagot den inte trivs med eller?

• lilla mej

oj da sag inte att ditt inlagg var till zabw inte till puppina. Ursakta for mitt konstiga inlagg.

• lilla mej

nu ska jag ga och gora lite julpynt.... japp tycker allt det ar dags nu.
    ha e bra dag for det har min katt ute i solen....

• lilla mej

Knytet

Det roliga är att alla har samma förklaring. Det är ju pga att det inte finns fler förklaringar till varför man är så oansvarig, lat och själviskt att man släpper ut sin katt.
    Och om man säger att det var pga att katten gick o jamade för att den mådde så såligt låter det ju som att man förstår katter(t o m prata med katter) vilket gör att man framställs som en djurvän då man egentligen är nått helt annat!

????? valdigt otrevlig komentar.
    Vi gor bara vad som ar bast for djuret, du gor bara vad som ar bast for dig! Det ar oansvarigt och egoistiskt. Vad ar det for fel med att se till sina djurs basta? Och NEJ att stanga inne min katt ar inte att se till hennes basta. Ar man djurplagare om man slapper ut sin katt nar den mar bra av det eller ar man djurplagare nar man laser in ett djur som vill vara ute fast vissa inte tycker att det passar sig? Vilket ar ratt?

• lilla mej

klarafina1 Japp vi blir lika fanatiska som mammor med sina barn..... alla kanske inte kan fa barn och ser sina djur som barn....for jag hoppas verkligen du inte stanger inne ditt barn for det finns farligheter utanfor de 4 vaggarna! Och jo jag ser min katt som mitt barn hon e minst lika viktig for mig som din unge ar for dig....

• lilla mej

det ar sa konstigt vi har nog ca 8 losspringand katter pa var gata och jag har inte sett till en enda skit!!! men olburkar fran snoriga tanaringar hittar jag titt som tatt snalla foraldrar stang inne era tanaringar eller ha dom ikoppel nar dom ar ute for det ar sa ackligt

Svar på tråden Värna om era katter - håll dem inne!