Inlägg från: lantisbrud |Visa alla inlägg
  • lantisbrud

Värna om era katter - håll dem inne!

Knytet: JAAA jag tycker att hundar har rätt att vara ute och vara lösa OCH jaga katter/kaniner ect!!!!
    Nu är detta tyvärr inte tillåtet i Sverige pga att människorna styr världen och vi påstås stå över djuren.
    Respekt/hänsyn ska visas till katterna! Är det problem så får vi väl gå mot katternas naturliga instinkter, precis som vi gjort med hundarna, och hålla de inne eller på landet men jag tycker inte det är rätt!
    Lär era barn att respektera djur, respekterar man myror respekterar man alla kategorier av människor också.

Varför har man katt? För egen del är det för min skull...

• lantisbrud

huldra: Nä hundar ska uppfostras men det ska väl o andra sidan barn också? Jag menade inte att djuren skulle bestämma utan att vi fick leva i harmoni och visa respekt och ta hänsyn till varandra!!!
    Att uppfostra djur är vår skyldighet mot djuren som deras ledare och detta är för ett flockdjur helt naturligt!
    Nu är ju inte tamkatter flockdjur och kan därför inte behandlas som hundar. Dock får katter mer och mer flockbeteende då vi levt tillsammans länge och det blir en naturlig selektion.

Det borde minsan vara koppeltvång på vissa människor också!

• lantisbrud

Knytes: Jag tycker inte att du har respekt för djur!! Du säger ju precis att de ska förbjudas att vistas ute!

Jag trodde mina åsikter gått fram men det verkar inte så... Ledsamt, nu ska jag gå och ge alla djuren mat och gosa lite med dom. Det piggar upp och de välkomnar mig alltid, därför välkomnar jag dom.
    Stackars alla barn som får växa upp i ett samhälle utan djur (förutom i bur då?) Verkar som om bilar är ett mer naturligt inslag i naturen för dig än både katt och hund, synd!

• lantisbrud

Det finns många människor både barn och vuxna som inte går att prata med och som inte förstår!!!! Vi ska alla ha plats i hierarkin, människor, katter, hundar, ekorrar osv

Jag ger mig, ni kan inte förstå vad jag menar och det är jag ledsen för, för er skull och min.

• lantisbrud

Tack huldra29! Det var snällt sagt! Det var inte min mening att tjafsa, ville också bara föra fram min åsikt! Är dock inte så bra på att få fram vad jag vill ha sagt.
    Men det är ju mitt problem

Svar på tråden Värna om era katter - håll dem inne!