Inlägg från: Puppina |Visa alla inlägg
  • Puppina

Värna om era katter - håll dem inne!

Tycker det e djurplågeri att ha en utekatt inomhus, skulle aldrig hålla min lilla kisse instängd. Har haft det några gånger då hon ex. blev steriliserad etc. Å ja ser på henne hur lessen hon blir, sitter å väntar vid dörren å på fönsterbrädan. Det e absolut inte plågeri att låta dem vara ute!!! De mår bra av det.

Vi bor i ett villaområde. Å alla våra grannar älskar Smilla, de e så glada att vi har henne så att deras barn kan leka med henne så att de själva slipper skaffa katt när de e allergiska!!!

Visst e det upp till var å en, men man kan inte komma å säga att dt e djurplågeri att låta dem vara ute, då vet man inte vad man pratar om. Ska man ha en innekatt så får man göra som mina vänner å skaffa en katt som är avlad till att vara inne.
    Det e ju inte skogskatter å bondkatter...

Detta e mina åsikter.

• Puppina

Asså, det finns innekatter å utekatter... Precis som jag sa innan så tycker jag att om man ska ha sina katter inne så ska man skffa ett par som är avlade att va inne, som ex. i lägenhet. Nu bor ja i villa å har haft katt sedan jag var 0 år å ja har fem syskon å alla har nästan katt *utekatter*.

Sen så kan man faktiskt inte jämföra en katt med sitt eget barn som någon gjorde här ovanför, visst jag älskar verkligen min lilla kisse, men jag kan ju inte jämföra med hur det blir nu när ja snart ska bli mamma.

Det här om att folk ger sej på dem, Smilla e ganska intelligent å sticker om det e ngt hon inte gillar. Vill hon in så ställer hon sig vid altandörren å jamar tills vi öppnar.

Har faktiskt aldrig varit med om detta förut, att folk tycker att de ska vara inne istället för ute, har alltid hört tvärtom, får nog se mej om efter en annan tråd

• Puppina

Ja kan faktiskt inte låta bli att skratta!!!

Nu ska ja inte vara i den här tråden längre, blir lite patetiskt...

Ha det bra!

• Puppina

Tack Annis 76...

Du sa det så bra!!!

• Puppina

Knytet

Jag tror inte att katten ligger kvar på vägen om det kommer en bil, den springer nog iväg!

• Puppina

Zabw
    Det samma med min katt!!! De lär sig faktiskt vad en fara är! Bor oxå vid en väg, liten men ändå en väg!!!

• Puppina

Jag kan ju inte stänga in min katt för att jag skulle vara rädd för att den skulle bli överkörd!!! Som sagt det finns faror överallt, varför bli så hysteriska???
    Förstår egentligen inte problemet???

Knytet tycker du att man skall förbjuda utekatter, eller ska var å en få göra som den vill med sin katt???

Vill bara tala om att jag har en norskskogskatt, hade hon varit inne sen hon föddes så kanske det inte hade varit ngt problem, men jag skulle ALDRIG tvinga henne att vara inne nu när hon vet vad hon missar!!!

De har sin instinkt...

• Puppina

Lilla Jag: Blev lite fundersam

Det samma med Smilla!!!

Till alla er som hatar utekatter:::
    Innan vi hade hunnit sterilisera vår katt så parade hon sig med en annan mitt på vägen så att en bil fick stanna å vänta på att de skulle bli klara!!!

• Puppina

Knytet det handlar inte om att ta ansvar!!!
    Min katt är steriliserad, har tagit sprutor mot div. farligheter. har halsband! Får fin dyr mat. etc.

Tycker faktiskt att du borde fråga hos vetrinären istället hur farligt det egentligen kan vara för en katt att vara ute... Jag hör snarare tvärtom när jag har varit där med Smilla, bara man ser till att vaccinera dem å så så tror jag de mår prima med att vara ute å få springa av sig i FRISKA luften.

Tittade precis ut genom fönstret till grannen, de satt å åt middag ute på altanen, smilla låg på en egen stol å fick kel av dem!!!

Det handlar inte om att vi e lata eller inte...
    Vi har bajslåda oxå, även fast hon inte använder den speciellt mycket, hon VILL gå ut å bajsa. Sen får hon bestämma SJÄLV om hon vill vara ute eller inne. Vill hon vara inne en hel dag så får hon det mer än gärna å då gosar jag med henne så mycket att hon bara vill gå ut sen å springa av sej!!!

• Puppina

Trynträ:

Det har hänt en gång att Smilla bajsade på vår grannes gräsmatta. Barnen kom å sa till mej å då gick jag genast dit å plockade upp det!!!!
    Så JAAA, jag går efter min katt å plockar upp det!!!

För övrigt så gräver katter ner sin bajs, där det förmultnar, vi har häckar runt vårat hus, å ja har aldrig hittat ngt bajs å ingen granne har någonsin klagat, å ja frågar dem ofta!!!

Min mamma å pappas katt, som förövrigt har varit utekatt i sexton år!!!!!! Bajsar på ett å samma ställe i trädgården, där han gräver ner det, under en buske. Blir det för mycket å det inte hinner förmultna så tar min pappa å slänger det!!!

Katter är faktiskt väldigt intelligenta!!!

• Puppina

Ursäkta!!!
    fattar inte varför man behöver vara så otrevliga när man disskuterar precis som lilla mej säger!!!

Därför vill inte jag vara delaktig i denna diss. längre, iomed att det inte e en sund o normal diskussion!!!

Lilla mej å ni andra som älskar katter, ska nog starta en annan tråd!!!

Svar på tråden Värna om era katter - håll dem inne!