Inlägg från: Swiss |Visa alla inlägg
  • Swiss

Värna om era katter - håll dem inne!

jag tycker inte att man ska ha katter om man inte kan ha dem ute. dessutom tycker jag att det är bättre för katter med ett kortare lyckligt fritt liv än ett långt och tråkigt. min åsikt... kontroversiell i den här tråden?;)

• Swiss

jag har ingen katt! har dock haft när jag bott på landet tidigare - utan stora vägar och elaka människor. och jo, då var mina katter tamejtusan lyckliga!

håller med idapida: det så extremt onaturligt att ha katter inne! det är att slita dem från deras naturliga liv och livstil! jag tycker att det är egoistiskt.

• Swiss

regn och fästingar? please, det stör inte en katt! de är tuffare än man tror, de är gjorda för det!

• Swiss

bonanza: jag tror inte att det är hemskt hos dig specifikt (såklart) men jag tror inte att katter är gjorda för ett liv inomhus.

• Swiss

milimina: har du någon aning om hur katter fungerar? de är rovdjur, vildjur, utedjur! att leka med dem ersätter inte deras behov som de själva tillgodoser utomhus.

• Swiss

jag säger inte att de tycker om det men att det är naturligt. du tycker väl inte heller om djur, men inte sjutton plågar det dig? bara för att det är obehagligt så ska du låta katten vara inne?!

vi har haft katter i norden väldigt länge, de vi har numera har anpassat sig till det. evolution, någon?;)

jag vågar påstå att det är väldigt sällan en katt dör av råttgift eller sadistiska människor, men om det händer, then so be it. (har aldrig hänt där jag haft mina katter) jag tror fortfarande på ett kortare lyckligt liv än ett långt och olyckligt!

• Swiss

det skulle vara du tycker väl inte heller om regn, inte djur, sorry!

• Swiss

du är inte den enda som är beläst. däremot tycker vi olika, men det är väl ok? roligare diskussion då;)

• Swiss

jag tror att utekatter mår bättre och är lyckligare än innekatter. du tror inte det. kan aldrig bevisas (om inte katten börjar prata;) alla får vi tro olika!:)

• Swiss

jag ber om ursäkt om jag skrev att de är olyckliga, så behöver det såklart inte vara. men jag tror fortfarande inte att de är gjorda för att vara inomhus.

• Swiss

skrev fel, det lät jättetyket, inte alls meningen! såklart du gillar djur:) och vad skulle det bli för diskussion om vi tyckte lika i allt?;)

• Swiss

hundar vet jag ingenting om, så det lämnar jag till er att diskutera!:)

• Swiss

oh nej, ingen slit och slängvara såklart! min katt (som bor kvar hos pappa på landet) är snart 18 år och en nöjd gammal dam:)

Svar på tråden Värna om era katter - håll dem inne!