Inlägg från: Trynträ |Visa alla inlägg
  • Trynträ

Värna om era katter - håll dem inne!

Om folk lärde sig att kastrera sina katter så skulle kattens status höjas. Tyvärr verkar inte folk fatta det. Sen håller jag med om att katter ska hållas inne om de bor i ett tättbebyggt område.

• Trynträ

Om folk lärde sig att kastrera sina katter så skulle kattens status höjas. Tyvärr verkar inte folk fatta det. Sen håller jag med om att katter ska hållas inne om de bor i ett tättbebyggt område.

• Trynträ

• Trynträ

Om katter är rovdjur så är väl hundar det med. De borde också få va lösa och springa fritt för det är synd om dem som får vara inlåsta hela dagen medans matte är på jobbet. *ironisk*

• Trynträ

En katt är ungefär som ett barn och tänker inte alltid sig för innan det springer över vägen. Jag tror inte ni som har utekatt skulle släppa ut era små barn vind för våg. Varför inte värna lika mycket om era husdjur. De är väl också familjemedlemmar.

• Trynträ

Och varför ser man aldrig en siames, perser eller andra raskatter springa vind för våg?? Är det för att de kostar mer eller vad beror det på?

• Trynträ

Jag tycker nästan synd om alla hundar som måste vara instängda hela dagarna eftersom de inte varit vilddjur från tidernas begynnelse... Djurplågeri att hålla dem instängda.

• Trynträ

lilla mej: Du säger att man ska flytta till en lägenhet utan trädgård. Fine. Men hur många villor finns det som inte har trädgård? Jag bara undrar. Själv tycker jag att de som envisas och ha katt ute kan flytta ut på landet där katten inte stör nån annan.

• Trynträ

Klart katten springer iväg om den känner att en fara närmar sig. Däremot händer det ju att katter blir överkörda eftersom de inte alltid stannar vid vägkanten för att kolla om det är "grönt" att springa över.

Svar på tråden Värna om era katter - håll dem inne!