• JaMA08

Vi som hoppas på julmirakel!

Tänkte att vi som väntar och väntar på vårt plus men samtidigt hoppas på Julmirakel kunde starta ny tråd! Här kan vi prata om allt, hur jobbigt vi har det eller hur långt vi kommit i vår utredning eller liknande. Hoppas att många vill vara med!!!!!!!!

Vi har försökt 21ggr nu och utredning har inte visat på något fel, utan vi är friska. Har BIM 19-20/12... Mvh Janet
  • Svar på tråden Vi som hoppas på julmirakel!
  • Oohjaa

Hej!
    Jag och min sambo skall idag ringa gyn och boka in oss till utredning då vi nu har aktivt försökt i ett år.
    Jag misstänker nog att jag inte har någon äl då jag aldrig haft regelbunden mens osv.

Vi håller tummarna för att det kanske kan bli ett plus i jul då min mens inte hälsat på på ett tag, vi får se!

Håller även tummarna för alla längtande själar här på familjeliv!

• JaMA08

OOHJAA: Kul att du skrev i tråden, hoppas att fler gör det *L* Det verkar som du inte har någon ÄL eftersom mensen är regelbunden, men som tur är finns det ju mediciner för detta. Vi är båda friska men ändå har det inte blivit något, men nu hoppas vi på ett julmirakel.

Fler som vill vara med i vår tråd???? Mvh ´Janet

• MsSmith

Jag vill vara med!!! :)

Har försökt i snart ett år, och precis genomgått en operation för endometrios och ska nu försöka i 6 månader innan det är dags för nästa steg i utredningen. Eftersom jag "bara" hade lite endometrios så kunde de avlägsna allt vilket borde innebära att mina chanser att bli gravid borde förbättras. Har dock pga detta stopp i min ena äggledare men det ska tydligen inte vara nåt alltför stort hinder. Tydligen kan min friska vänstra äggledare även plocka upp ägg från den högra äggstocken... tyckte det lät skumt, men hon sa att äggledarna är rörliga vilket känns lite konstigt, men ingen är gladare än jag om det stämmer!

Hur som helst så hoppas vi på julmirakel!! Hade ägglossning 14/12 så nu är det bara att vänta och se vad tomten kommer med!!!

Lycka till ni andra som längtar och väntar!!!

• JaMA08

Nu närmar det sig BM, tyvärr *SUCK* mensen kommer antingen idag eller imorgon.. Varför kan jag aldrig få ett mirakel?? Lycka till ni andra!

• anlo24

Hej på er. Jag är gärna också med.

OOHJAA: Min dr sa att det är bättre att ha längre menscykel om man försöker att få barn. Min ligger mellan 26-33.

Vi har försökt att få barn i snart 15 mnd. Genomgått utredn som visar att vi är fullt friska. Detta är "vår sista chans till spontan grav". Börjar nämligen IVF beh efter julhelgerna annars. Har BIM idag tom ons. Denna mnd har jag ätit Pergotime vilket resulterade i två ägg.

Nu är det bara och vänta och se om tomten vill komma lite tidigare i år..

Lycka till allihopa! Hörs snart igen.

/AnnLouise

• anlo24

Blev tyvärr inget denna gång heller.. J-vla kropp. Man blir galen!

Får deppa ihop och försöka ta nya tag.

• MsSmith

Vad är de dom säger, bryta ihop och komma igen... Så ledsen för din skull, hoppas ni kan få bra hjälp genom IVF´en.

Varför ska det alltid vara så mycket väntan i den här processen??? Man bygger upp så mycket hopp kring detta och går det då inte vägen så måste man först vänta 2 veckor på ÄL och sedan är det två veckor till innan man vet om det blev nåt barn eller inte... och blir det inte då, då får man vänta ytterligare en gång. Vill att man ska ha ett försök var tredje dag ungefär, hade varit lagom!!!! Men antar att det inte går att fixa... Hur som helst, nu väntar vi på att vårt lilla mirakel ska visa sig i form av ett plus i mellandagarna...

• JaMA08

Tråkgit att ni oxå fick BM som jag, min jä*la mens kom en dag för sent! Fasen vilket hopp som hann infinna sig på 24timmar *suck* Nu äter jag pergo kur 4 och ska imorgon på ulj, ska även be honom skriva remiss till IVF Sahlgrenska-måste komma vidare med detta.
    Varit så himla ledsen idag, gråtit mycket och tyckt livet varit pest. Varför måste vi kämpa så här??? Lycka till... Kram

Svar på tråden Vi som hoppas på julmirakel!