• Annsibansi

Finspång!

Har alldeles nyligen flyttat till Finspång till den stora kärleken.
    Med på köpet fick jag två små underbara bonusskruttar på 3 år och 5 år.
    Det är inte lätt att flytta till en ny stad, jag har provat på det ett par gånger, och det är inte lättare med ett litet mindre samhälle så som Finspång.
    Så nu hoppas jag på att träffa lite roliga och trevliga finspångsbor att så småningom hitta på roligheter med, både med och utan barn!

• Svar på tråden Finspång!
  • Ami84

Här har du en till från finspång, inflyttad för ca 4 år sen :D

• Annsibansi

Hej Ami :)
    Nu vet jag inte om jag gör rätt när jag svarar ;) men jag försöker i alla fall.
    Hur kommer det sig att du flyttade hit då?

• Ami84

Jora du gjorde rätt :D
    Flyttade hit pga att ja hade hittat mitt livs kärlek.
    Har även jag en bonus tjej på 6 år snart.

Hur trivs du än så länge?

• Annsibansi

Jag tror minsann att jag trivs rätt bra, men jag som är van vid att bo mitt inne i smeten i NRK, och även är van vid att ha vänner runt mig precis hela tiden, kan känna att det blir lite ensamt ibland...
    Det är inte så att vännerna jublar över att ta sig till Finspång.. och gör det därför heller inte... tyvärr.
    Tänk så kärleken kan ställa till det :)
    Men jag antar att du trivs?

• Ami84

Jo nu trivs jag självklart men första 2 åren var det tufft, inga vänner, endast hans familj att umgås med men nu har det blivit mycket bättre. Har även köpt hus så då har man fått lite mer småpyssel :D

Ja gud ja va kärleken ställer till haha

Hur länge har du bott här nu?

• Annsibansi

Åhh två år? Är det så länge jag ska vänta? *skratt*
    Men usch ja.. det är verkligen tufft att börja om i ny stad... Mycket man inte kan ta för givet så som vänner.

Hus är väl vårt mål oxå så småningom, men vi måste spara pengar först :)
    Iofs bor vi i parhus nu, men det är en bostadsrätt, så det är inte samma sak.

Ja. hur länge har jag bott här? Det beror på hur man räknar.. ett par veckor på riktigt med alla mina möbler och grejer, men innan det var det ett par månader då jag var här hela tiden ändå :)

VAd kan du rekomendera att göra i Finspång då?
    Går ju inte ens att fördriva tiden på stan *skratt*

• Ami84
    Annsibansi skrev 2009-12-09 09:54:52 följande:
    Åhh två år? Är det så länge jag ska vänta? *skratt*Men usch ja.. det är verkligen tufft att börja om i ny stad... Mycket man inte kan ta för givet så som vänner. Hus är väl vårt mål oxå så småningom, men vi måste spara pengar först :)Iofs bor vi i parhus nu, men det är en bostadsrätt, så det är inte samma sak. Ja. hur länge har jag bott här? Det beror på hur man räknar.. ett par veckor på riktigt med alla mina möbler och grejer, men innan det var det ett par månader då jag var här hela tiden ändå :)VAd kan du rekomendera att göra i Finspång då?Går ju inte ens att fördriva tiden på stan *skratt*
    stan öhkmm haha jaa du, inte mycke o hurra för :P För det mesta drar ja in till norrköping eller så sätter ja mig på konditoriet med en kompis o fikar. Jag har ju hund så ja e ju ofta ute o går, plus att ja jobbar så konstiga tider så på den väl lediga tiden drar man iväg in till STAN(norrköping) eller gör nå kul me barnet.

Nej tror nog inte att det blir så för mig, ja blev ju så nere i och med flytten att jag sj valde att kanske inte leta efter nya vänner. Men så fort man hade hittat jobb där man träffade lite mer människor så blev det lättare :D
Svar på tråden Finspång!