Inlägg från: Emmis80 |Visa alla inlägg
  • Emmis80

Medfödd gråstarr (kongenital katarakt), tråd 3

Skimmer Jag vet inte om det är mycket. Har bara fått höra att det är väldigt vanligt. När vi var på kontroll sista gången så såg dom att vår dotter har fått efterstarr. Hon är 3 månader. Nu ser vi att starren täcker en del av pupillen. Vår dotter ska operera sitt hjärta i början på januari och är inte sövbar på ett tag efter det. Är lite oroligt att starren ska hinna täcka hela ögat och påverka hennes syn.
    Jag har själv grå starr och har aldrig haft någon efterstarr så man hoppades ju att dottern skulle slippa.

• Emmis80

Hej

Jaha, då är A opererad för efterstarr. Hon opererades på ALB i fredags och det gick bra. Hon har doxk fått en ytlig blödning på ögat. Någon som har varit med om det efter op? Vi blev lite rädda när vi vi fick se att hon var jätteröd i ögat. Var i kontakt med S:t erik i dag och de sa att det inte var något att orora sig för.

Skimmer Har ni gjort operationen än eller har ni fått något datum?

Hanna 82a Grattis! Jag har också grå starr och fick en dotter jan. -07 Man såg ingen starr på henne, på BB. Fick ändå gå till en ögonläkare med henne men hon kunde inte heller se något.
    Du ska se att det går bra för er.

Svar på tråden Medfödd gråstarr (kongenital katarakt), tråd 3