Inlägg från: Tjej 83 |Visa alla inlägg
  • Tjej 83

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Tjej 83 skrev 2010-03-02 22:20:38 följande:
    är en beppehatt o en solhatt som är med i Ottobre  3/2009  samma sak? ja har den tidningen o googlade på beppehatt o de verkar lika eller ja kanske ser fel?!
    ahhaa beppehatten är inte ihop sydd längst upp som solhatten är..
    ok då ser ja jus jälv vad som skiljde dem åt hmm ne då kan ja inte hjälpa dig...

men du kanske kan göra ett eget mönster?
  • Tjej 83

3.bp.blogspot.com/_TOfwzJEaBAA/Se7yMnXAhgI/AAAAAAAAA-Q/qA7JSjpBbOk/s1600/kepsar%2Bjackor%2B013%2B-%2BCopy.JPG

förra året så sydde jag två kepsar till barnen, en som solhatten med tårtbitar o en som "beppehatten"  men med skärmar.

jag gjorde dem efter eget mönster, eller jag mätte barnens huvud o ritade egna mönster, det gick ju jättebra.
    den svarta kepsen är en rudel längst upp o sen en runt om. men istället för brätte o skärm kunde man ju sytt som en beppehatt..

på kortet är han 1 år. jag kan ju mäta dem om du vill så kan du kanske provsy en o se om de går....?
    den är sydd av canvastyg, de är  ju lite tjockare o inte så strechigt.
    den rosa är sydd av vanligt bommulstyg. fodrad inuti

MillyMollyMandy skrev 2010-03-02 22:26:19 följande:
    Tyvärr inte. En solhatt är sydd av bitar som liknar tårtbitar medans en beppehatt har en stor rundel som ligger uppepå huvudet och sedan kant på sidorna som den i länken www.polarnopyret.se/Shop/Product/ProductDetai...
  • Tjej 83
    MillyMollyMandy skrev 2010-03-03 09:33:55 följande:
    Tjej 83 Det skulle verkligen vara jättesnällt om du kan göra det. Ska kanten runt vara rundad? Båda hattarna var riktigt fina, och jackorna ockå.
    tack ja de blev så fina  o barnen älskade sin kläder,  synd de är för små nu   :)
    men redan sytt nya jackor så,..

svarta kepsen är  (du får lägga till sömnsmån med då)
    15 cm i diameter
    50 cm i omkrets
    9 cm hög,
    kanten är ihop sydd baktill så den är en hel del på 9 x 50
    sy ihop kanten först o sen sy på rundeln,

sen får du fösöka rita ut den nerdesta kanten på bebbehatten, men de kan ju inte va så jätttesvårt, ta hjälp av mönstret i Ottobre tidningen du har...

tror de kan gå bra!
  • Tjej 83

om ni ser något byggare bob tyg någonstans får ni gärna säga till!
    såg på tradera men missade tiden för nån dag sen...  lite surt!

• Tjej 83

tror de va din blogg ja kolla på en gång med dregglisar men kan ha fel..
    iaf de va 2 på varje sida o då tänkte ja är de inte bättre med 1 på ena o 2 på andra så man kan ändra storlek själv.
    som du nämnde nu..

Ullerull skrev 2010-03-03 21:38:45 följande:
    Sitter här med MASSOR dreggellappar jag ska banka eller pressa i tryckknappar i...MEN...jag brukar ha 2 knapppar i, men det blir ju massor med knappar, det är inte bara en jag ska förse med knapp. Kan man bara ha ett par eller blir det galet och hur vet jag i sånt fall vilken "omkrets" runt halsen som blir bra? Eller ska jag ha två "underdelar" och en "överdel" så man kan skifta?
  • Tjej 83

heheh neeeej ja skulle så i knapparna i klänningarna o börja med knapphålen, men på ena klänningen råka ja sy ena knapphålet bak o andra fram på hängslena
    ser ut som om ja hade beslutsångest för hur man ska knäppa den haha..

på andra klänningen sydde ja p åknapparna först så de blev rätt lättare o sprätta dem än knapphål...  jaja skit samma de va fint ändå hiih.. kanske inte många som märker de?!
    .... eller så säger ja att----  de ska va så! de va meningen 

• Tjej 83

jobbigt när man bor ihop med nån o har barn men får ändå göra allt själv..
    så har jag med haft det,  men vid nyår så hände nåt, om han slog huvet eller nåt jag vet itne haha men nåt hände iaf,
    o nu gör han så mycket hemma utan att jag säger till...  han är gladare o allt är så bra.

hoppas ni får sån tur med snart :)

här är sonen magsjuk.... igen,, va de för 2 veckor sen.  jobbigt!! snälla bli vår så alla hemska sjukdommar försvinner med 

ak74 va de du som sa till om Burda mönstret?  är de bara o säga till om de nummret i butiken då? ingen speciell tidning eller katalog elelr nåt?

måste nog göra de snart känner ja..

• Tjej 83

neeeej sista nålen gick av!! neeej!
    de är mammas symaskin o hon sa ja skulle kanske behäva köpa nya, men trodde la att de fanns nån kvar, men nee bara tvillingnålar.
    skit med

o inte kan ja åka o köpa heller med sjuka barn.

o precis när de är så här DÅ vill man sy massor 

• Tjej 83
    MarJoDe skrev 2010-03-05 10:46:15 följande:
    Nu rensar jag bland mina tyger, kommer väl ta ett litet tag när man ska stå och vela, vill spara, har inte plats, vill spara.....
    svårt ibland!
    man vill ha allt men de går inte alltid... 
    ja vill ha många olika tyger på jackor till barnen men fick välja, men funderar ändå o sy nya till hösten sen.. haha svårt det där.

har nu nåt barntyg så är ja intresserad  :)
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd