Inlägg från: Tjej 83 |Visa alla inlägg
  • Tjej 83

Sytråden spinner vidare - röd tråd

när ni syr muddbyxor  av påslakan,  fodrar ni alltid dem?!
    med vad?

• Tjej 83
    Knastroll82 skrev 2010-03-01 16:07:44 följande:
    Det beror på hur tunnt tyget är.. Är det relativt kraftigt fodrar jag inte. Är det tunnt så fodrar jag antingen med lakan, eller med något mjukt tyg (senast i något microfiber liknande med flossad yta, var ett rent helvete att arbeta med). Jag syr helt enkelt en likadan byxa, som är någon cm mindre i längd och bredd, stoppar in ut-och-in i ytterbyxan. Latmask som jag är brukar jag inte vändsy, utan jag syr på mudden som vanligt ( fast i båda byxlagren då).
    Tror de va Älsklingfrö som fodra med interlock, o vändsydde de verkade ju bra.

men jaa som du sa om de är tunnt så kanske man ska fodra de..
    får köpa hem trikå/interlock eller nåt bra  :)
  • Tjej 83

om ni har resår i midjemudden,  hur bred?
    lika bred som mudden eller smalare? o den syr ni la fast?

• Tjej 83

tack,
    ska kolla efter resår då, inte haft det innan o det har gått bra, byxorna har inte halkat ner men  ndå bra o ha kanske?!

har de fina bruna påslakanet med liljekonvaljer...
    tänkte först sy en jacka men ne fick bli med tingeling iställlet,,  men kanske till hösten?

så en klänning o kanske ett par byxor men vet inte än, vill inte ha massa olika plagg i lika tyg..

kanske sälja de på tradera o få massa pengar hihi    får se

• Tjej 83

såg ni på Mjukatyger att hon råkar skicka iväg fel nummer på ett tyg med fordon så nu blefv det rosa med svarta istället för gul o lila elelr nåt?

jaa nu passar de ju så bra ihop med de blå med svart ja vill ha!
    så nu ska ja köpa de två o inte den rosa med rött  :)

• Tjej 83
    Jalapeno skrev 2010-03-01 23:19:16 följande:
    hur syr man lättast en tyllunderkjol? alltså bara nåt som får klänningen att stå ut?
    braa tt du syr en sån kjol först så får ja se om de blitt fel eller tips på enklare lösningar osv.
    tills ja ska sy syrrans klänign emd tyll kjol 
  • Tjej 83
    Tjej 83 skrev 2010-03-02 10:40:13 följande:
    braa tt du syr en sån kjol först så får ja se om de blitt fel eller tips på enklare lösningar osv. tills ja ska sy syrrans klänign emd tyll kjol 
    haha så många fel oj oj men hade lite väl brått att åkte iväg så hann inte rätta hihi

de finns olika tyll,  vilken ska man ha då?
    är de med större hål/hårdare tylls om kjolen står mer utåt?

kollade i SoS katalog att de  hade bröllops, mjuk o håradare tyll..
    den mjuka va med små små hål o den hårdare med större..
  • Tjej 83

så roligt o snabbt de går o sy en hängsleklänning  :)
    saknar bara stora knappar. så får köpa hem ett gäng sådanan..
    sydde just en i bruna liljekonvaljtyget.  så fin!

se om de blir nån mer ikväll eller inte hmm,,  

• Tjej 83

nu är det DH så symaskinen står still 

• Tjej 83
    MillyMollyMandy skrev 2010-03-02 22:06:15 följande:
    Jag är ute efter ett mönster på en så kallad beppehatt och har fått nys om att det  finns ett i nr 6 /2007 av Föräldrar & barn. Såg dessvärre att den inte finns på bilblioteket så jag undrar om någon möjligtvis kan hjälpa mig få tag på ett?
    är en beppehatt o en solhatt som är med i Ottobre  3/2009  samma sak?
    ja har den tidningen o googlade på beppehatt o de verkar lika eller ja kanske ser fel?!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd