Inlägg från: Tjej 83 |Visa alla inlägg
  • Tjej 83

Sytråden spinner vidare - röd tråd

ak74 skrev 2010-02-27 18:03:34 följande:
    Nu ska vi se... Burda 8174 heter det Här är en länk: www.burdafashion.com/ChangePriceInfo.do Tyvärr... Det blev inga hamburgare över
    tack den verkar ju jättebra!

kan fråga efter den i tygaffären då, de har massor med kataloget o Burda poster vid ingången så de borde nog ha den!

såg jätebra ut... 
  • Tjej 83
    Infinite Joy skrev 2010-02-27 18:13:39 följande:
    Knapparna vet du ju hur du vill ha så det har inget med storleken att göra. Ärmarna är nog proportionerliga med bodyn tror jag... ngn annan som vet på rak arm? Lite osäker är jag, mönstret är hos mamma. Vilka bra länkar till vuxenklänningar. Jag ska gifta mig i juli, ringarna blir färdiga nästa vecka. Vågar nog dock inte sy egen bröllopsklänning. Fast tips på något enkelt tas gärna emot, kanske ändrar mig...
    Solig sydde en egen  bröllopsklänning den är  jättefin..

soligaklader.blogspot.com/2009/06/och-lite-mer-om-klanningen.html

klart du kan!!
  • Tjej 83
    Snoddas Snoddas skrev 2010-02-27 18:51:18 följande:
    Den här sydde jag till ett par vänner!  www.svenskamonster.nu/shop/product_info.php?c... Bilder snoddas-snoddas.blogspot.com/2009/10/stort-gr... Svenska mönster har många snygga klänningar som passar som brudklänningar!
    va de du som sydde de klänningarna de är så fina med de banden i anann färg.
    så vill ja med ha de!
    ja ska med gifta mig............... nångång 
  • Tjej 83
    Snoddas Snoddas skrev 2010-02-27 20:38:40 följande:
    Tack!  Jag vill ha en liknande när jag gifter mig! Om jag nu någonsin gör det. Har också en karl som inte tycker att det är särskilt nödvändigt! Tråkmåns!
    Min vill gifta sig men vi ska bara ha råd samt bli klar med köks renoveringen först.
    sen vill han att ja ska ta hans efternamn, men ja sa ok bara om ja har kvar mitt som 2a efternamn eller mellannamn eller vad det blir    japp de gick bra...  kul
  • Tjej 83

ingen sidenklänning men en Medeltids klänning 

2.bp.blogspot.com/_TOfwzJEaBAA/SiwRBRdiGgI/AAAAAAAABIA/6HM0M3xQF3Q/s1600/medeltidkl%C3%A4der.jpg

nu va detta inget svårt tyg som siden utan lakan, Fick en bild av syrran på en medeltidsklänning hon ville ha till en fest.
    sen fick jag hitta på ett mönster o mäta en del.
    den blev kanonsnygg, en bild på syrran o en på orginalet man kan köpa.

en annan tjej på festen hade köpt klänningen fast i brunt med vinrött band o undra hur min syster kunde få tag i den vinröda då den va slut 
    men nee då va den hemmasydd.. 

Man måste ju prova!

• Tjej 83

ja visst är det lyckat om de är så lika,
    hon ville itne ha den så uringad osm orginalet men som  sagt de märktes inte.

Jalapeno jaa visst :)

• Tjej 83
    Skumboll skrev 2010-02-28 16:24:58 följande:
    Weho, vann ett par minibyxor hos Benglan idag. Jag har ju inte ens någon bebis att stoppa dom i.... är det en anledning att skaffa en till tro? 
    grattis, bara att skaffa barn 

ja såg den tävlingen med men valde att itne va med, mina är lite stora för de byxorna.
    eller Anton är 1,5 han har redan ett par så de räcker..
    hoppas ja vinner hos krimskrams 

sydde en klänning till Tindra innan, med bilar tyget (blixten mcqueen) som ja hade till Antons jacka.

hon blev jätteglad, men så trodde ja att ja hade stora knappar men inte, har nog svarta men vill ha vita, eller nån grönnyans som passar tyget...

bild kommer senare... 
  • Tjej 83
    Nhelia skrev 2010-02-28 17:50:07 följande:
    Nu har jag sytt en tröja i nya trädtyget från mjukatyger Finns i bloggen. Ett lite speciellt tyg, men härligt tycker jag.
    tyckte de tyget såg lite jobbigt ut eller konstigt på nåt sätt,
    men tröjan va ju jättefn,  måste nog se de på nåt plagg för att få en bra uppfattning..

fint med knapparna så med... 
  • Tjej 83

jag älskar o va gravid ok bara vart det 2 gånger men gud den stora magen, man ägde ju när man gick nånstans o alla akta sig hihi
    mans åg inte ens bakifrån på mig att ja va gravid med framifrån va magen enorm jätte häftigt!
    det är 2 år mellan våra, helt lagom då de nu kan leka med varanda. vill gärna ha en 3e men vet ändå inte om ja vill.. lite från o till!

min kamera funkar itne mer..  :(  måste köpa en ny! jobbigt! men samtidigt får ja en ny 

• Tjej 83
    Ullerull skrev 2010-02-28 23:23:45 följande:
    Nu har jag bloggat ifatt en av högarna som ligger....lite skog, ränder och stjärnor, elefanter.... jag har sytt så mkt sista tiden så jag börjar få ont i ryggen, skulle nog behöva pausa lite och gå ut och gå istället, men det är waaaay to much snö just nu, 3dm nysnö sedan igår, suck! + att jag vridit om knät och det krasar och har sig och gör apont...tiden läker alla sår va? Så då kan man ju lika gärna sy under tiden, eller hur?
    mycket fint!

det rosa skogstyget eller blommor elelr va de ska va :) tyckte ja va lite sådär i butiken, men som ja sa till en annan innan,,  när man ser de på plagg så va de ju jättefint.
    passa snyggt ihop med de gula.
    ja vill med köpa lite nya tyger

men kan inte, ingenstans o förvara  dem när vi renoverar. hmm blir ju aldrig färdiga med köket... jaja syr på de ja har så länge o får kika på era plagg 
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd