Inlägg från: LumLumLum |Visa alla inlägg
  • LumLumLum

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Äntligen har jag lyckats färdigställa lilltjejens julklänning. Goooott om tid tillgodo. Finns i bloggen om någon är nyfiken.

• LumLumLum

Jag har använt vikresår vid ett par tillfällen, men har ju ingen cover, så det kan jag inte svara på. Jag använde förstärkt raksöm på vaniga maskinen.

• LumLumLum
    Annaluskan skrev 2009-12-23 12:15:04 följande:
    Finns det någon som har en riktigt bra beskrivning på hur man syr fast muddar, då främst halsmuddar? Jag vet ju hur jag gör själv, men jag är totalt opedagogisk då jag ska visa och lära väninnan. Hon behöver en instruktion med fina bilder. Någon som har en? Jag lovar att bara sprida den till henne och ingen annan!!!
    Jag tror du kan hitta det i Gekkos blogg.
  • LumLumLum

Jag började med svart och naturvit tråd till min OL, och körde med matchande tråd i liten rulle i v. nåltråd. Men, skulle jag börjat med OL idag hade jag valt brun och naturvit istället. Kompletterade ganska snabbt med brunt.

Använder också Bibbis tråd, och är jättenöjd med den. Köpte svart tråd från Stoff och Stil innan jag upptäckte Bibbi (vanliga små rullar) och jag upplever den som mycket sämre.

• LumLumLum

Jag vill önska sytråden ett Gott Nytt År!

• LumLumLum
    ak74 skrev 2010-01-01 14:00:24 följande:
    Vill bara tipsa om att det nu finns en täcksömsmaskin till salu på sysidan. Det är efterföljaren till Janome 1000CP. Tror den hette 1000XP. Skulle själv vilja ha den men kan inte riktigt motivera 2 täcksömsmaskiner... än... Men det hade varit väldigt bekvämt att ha en för kantbandsmojängen och en annan för täcksömmar och stickningar. Eller hur...?
    Precis som jag skulle vilja ha en extra vanlig maskin, där det alltid sitter en rulle brun tråd för att sy dit namnlapparna med.
  • LumLumLum

Lördagsnöje - Sortera knappsamlingen efter färg i olika burkar.

• LumLumLum

Imorgon är det vardag. Då SKA maskinerna sparkas igång innan dom rostar ihop helt.

• LumLumLum

Fyra mössor sydda. Syrran ringde och påminde mig om att jag hade en mössbeställning som jag helt hade glömt bort. sydde en mössa i de orangea husvagnarna till syrrans kompis i höstas, och nu ville hon ha en till. Enda kriteriet var: Inte vit! Och hur lätt är det då? Sydde upp fyra olika (djungel, orange troll, gula apor/lejon och SoS regnbågsrandiga) så får hon välja. Får hoppas att någon av dom faller henne i smaken.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd