Sytråden spinner vidare - röd tråd
Äntligen har jag lyckats färdigställa lilltjejens julklänning. Goooott om tid tillgodo. Finns i bloggen om någon är nyfiken.
Äntligen har jag lyckats färdigställa lilltjejens julklänning. Goooott om tid tillgodo. Finns i bloggen om någon är nyfiken.
Jag har använt vikresår vid ett par tillfällen, men har ju ingen cover, så det kan jag inte svara på. Jag använde förstärkt raksöm på vaniga maskinen.
God Jul!
Jag började med svart och naturvit tråd till min OL, och körde med matchande tråd i liten rulle i v. nåltråd. Men, skulle jag börjat med OL idag hade jag valt brun och naturvit istället. Kompletterade ganska snabbt med brunt.
Använder också Bibbis tråd, och är jättenöjd med den. Köpte svart tråd från Stoff och Stil innan jag upptäckte Bibbi (vanliga små rullar) och jag upplever den som mycket sämre.
Jag vill önska sytråden ett Gott Nytt År!
Lördagsnöje - Sortera knappsamlingen efter färg i olika burkar.
Imorgon är det vardag. Då SKA maskinerna sparkas igång innan dom rostar ihop helt.
Fyra mössor sydda. Syrran ringde och påminde mig om att jag hade en mössbeställning som jag helt hade glömt bort. sydde en mössa i de orangea husvagnarna till syrrans kompis i höstas, och nu ville hon ha en till. Enda kriteriet var: Inte vit! Och hur lätt är det då? Sydde upp fyra olika (djungel, orange troll, gula apor/lejon och SoS regnbågsrandiga) så får hon välja. Får hoppas att någon av dom faller henne i smaken.