Inlägg från: MillyMollyMandy |Visa alla inlägg
  • MillyMollyMandy

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Jag är sugen på en ny symaskin och funderar på Janome Memory Craft 6600 professional. Är det någon som har några erfarenheter av den?

• MillyMollyMandy
    ak74 skrev 2009-12-09 10:24:24 följande:
    Det är väl ingen broderenhet på 6600:an? Tror det är en rejäl och proffsig symaskin med trådställ och knälyft. Men jag kan ha fel...
    Det stämmer att 6600:an inte har någon broderifunktion. Den har massa andra kul funktioner som automatisk trådklipp, separat undertrådsspolning så att man kan spola medans man syr och den kan sy 1000 stygn/minut. Jag har jobbat med industrisömnad för massor av år sedan och sedan dess saknar jag att vanliga maskinen går så sakta.

Men det är klart att kunna göra broderier skulle vara skoj...
  • MillyMollyMandy

Jag är ute efter ett mönster på en så kallad beppehatt och har fått nys om att det  finns ett i nr 6 /2007 av Föräldrar & barn. Såg dessvärre att den inte finns på bilblioteket så jag undrar om någon möjligtvis kan hjälpa mig få tag på ett?

• MillyMollyMandy
    Tjej 83 skrev 2010-03-02 22:20:38 följande:
    är en beppehatt o en solhatt som är med i Ottobre  3/2009  samma sak?ja har den tidningen o googlade på beppehatt o de verkar lika eller ja kanske ser fel?!
    Tyvärr inte. En solhatt är sydd av bitar som liknar tårtbitar medans en beppehatt har en stor rundel som ligger uppepå huvudet och sedan kant på sidorna som den i länken
    http://www.polarnopyret.se/Shop/Product/ProductDetails.aspx?id=4821&productidentifier=60053566&colorid=2512561&sectionid=clothes&subsectionid=sunhats
  • MillyMollyMandy

Ja det kanske inte är så svårt att göra ett eget mönster. Lilltjejen har ju vuxit ur den från POP så jag har ju något att utgå från. Ottobretidningen du föreslog har jag precis köpt så det hattmönstret kan också vara till hjälp.

• MillyMollyMandy

Tjej 83 Det skulle verkligen vara jättesnällt om du kan göra det. Ska kanten runt vara rundad? Båda hattarna var riktigt fina, och jackorna ockå.

• MillyMollyMandy
    Tjej 83 skrev 2010-03-03 10:23:10 följande:
    tack ja de blev så fina  o barnen älskade sin kläder,  synd de är för små nu   :)men redan sytt nya jackor så,..svarta kepsen är  (du får lägga till sömnsmån med då)15 cm i diameter50 cm i omkrets9 cm hög,kanten är ihop sydd baktill så den är en hel del på 9 x 50sy ihop kanten först o sen sy på rundeln,sen får du fösöka rita ut den nerdesta kanten på bebbehatten, men de kan ju inte va så jätttesvårt, ta hjälp av mönstret i Ottobre tidningen du har...tror de kan gå bra!
    Tack så mycket för hjälpen.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd