Inlägg från: Den Osynlige |Visa alla inlägg
  • Den Osynlige

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Bling1975 skrev 2010-02-16 13:52:40 följande:
    Finns det något av de lite billigare affärerna (HM, Lindex, Kappahl) som har bra storlekar och passform på sina babykläder? Jag syr ju just nu till ett litet pyre som inte finns ännu och har ingen att prova på. Skulle vara bra att köpa några basplagg att mäta mot.
    de har både bra storlekar och mått.

hoppas det är bra med alla i tråden.här har man sytt och stått i den senaste tiden så man knappt har hunnit sitta vid datorn.här har man precis öpnnat en ny syblogg
    {#lang_emotions_smile}

ni som vill se min nya blogg kan hojta till i gästboken.
    Barn är den finaste gåvan man kan få
  • Den Osynlige

jag tycker hm är bäst i stl och mått

ps jag är fd Familjetrollet

• Den Osynlige
    Minifer skrev 2010-02-16 23:53:26 följande:
    Hej!! Jag hoppar gärna in här om jag får. Jag orkar nog inte läsa de tidigare tvåhundranittio sidorna dock, hehe!Jag köpte en billig symaskin för ett par månader sedan för att jag blev sugen på att börja sy kläder till min lille kille på snart fem månader. Hände inte så mycket eftersom vi hade ont om plats hemma, men nu har vi flyttat och jag har en hörna med bord som bara är till för mig och mitt pyssel =) Har sytt klart mitt första projekt (en pyjamas) och hållernu på med en klänning till en kompis dotter. Nu tänker jag på att få sy varenda minut jag inte är vid maskinen :D
    välkommen hit

jag har haft många olika symaskiner.den som har hållt bäst,fungerat klockrent är min symaskin från coop.det är en hugin major .den klarar av att sy i allt.den är tom bättre än singer och husqvarna{#lang_emotions_laughing}{#lang_emotions_smile}

här har jag sytt i många år
  • Den Osynlige
    Åsalie skrev 2010-02-17 13:52:06 följande:
    hej alla kära fl.are som syr!! Jag HOPPAS någon av er orkar svara på min fråga.... Jag syr en del, enbart på hobby och amatör och "testa sig fram"-mässigt sätt. Jag vill dock ta detta till en högre nivå. Jag har alltid bara sytt på en höft och resultaten varierar... Som sagt.. Nu vill jag vara lite mer nogrann... hur går man till väga för att göra mönster?? Köpa mönster? Hur kommer man billigt undan? Exempelvis vill jag sy en kjol (eg. är det en lampskärm, men formad som en kjol) Alltså konformad, men inte helt tät upptill, jag testade mig fram och för att bara få en skarv (och inte två) så får man ju göra tygbiten lite svängd så att det blir symmetriskt när man syr ihop det.... Men självfallet måste det finnas korrekta mönster nånstans, så man slipper "testa" sig fram som jag gör (typ höftar till det, tills det blir perfekt=tar tid)Såååå....  Kan ni rek. nån websida där man kan skriva ut mönster? Eller någon bok man kan låna på bibblan??? köpa på tradera? m.m....osv.... Ska försöka läsa lite i tråden åxå :) Kul att den e aktiv!!!!!!!!!!!!!!!!!
    jag köper beg symönstertidningar på myrorna.det blir även nya ibland på mataffären.
  • Den Osynlige
    browniieee skrev 2010-02-17 17:00:55 följande:
    Någon som vet vart jag kan hitta detta tyget (det ihåliga, ej det vita) 
    det brukar finnas på tradera
  • Den Osynlige

hej hopp alla syglada.här syr man så mycket att man knappt hinner sitta i alla FL trådar längre.(har nytt alias numera mitt förra var Familjetrollet)

kan någon möjligen ge mig huvudmått på 2,3,4 och 5 årings huvudmått/omfång

Made in Taiwan skrev 2010-03-03 09:00:56 följande:
    Någon som har mönster till en solhatt? :)
    jag har nog det.kan kolla upp det
  • Den Osynlige

jag fick en förfrågan idag via min blogg från en som undrar vart man får tag i mönster till stokke tripp trapp dyna.jag syr sådana själv.modellen har jag gjort själv
    vad är skäligt att ta för ett mönster?

känns sniket att sälja ett mönster så att nån annan kan sy dynor och göra en bra förtjänst på det tack vare mig

har ni sålt egna mönster?

• Den Osynlige
    MarJoDe skrev 2010-03-03 16:31:26 följande:
    Du kan annars hävsisa till SoS som har ett mönster till Stokkes tripp trapp.
    tack

jag trodde det inte fanns symönster till stokke tripp trapp.
    måste passa på och säja att du syr jättefina alster {#lang_emotions_smile}
  • Den Osynlige
    Skumboll skrev 2010-03-04 09:21:40 följande:
    Om du klickar upp bilden på dynan finns där en variant för tripp-trapp också!
    tusen tack.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd