• Mayjel

Vad har du på dig nu?

En nyinköpt mörklila polotröja i sammet. Tänkte matcha denna med ett par vita byxor så helhetsintrycket inte blir för mörkt och dystert.

Kan man bära vita byxor även på hösten eller passar dessa bara vid vår och sommartider? 

• Mayjel
    Anonym (H 3) skrev 2024-10-21 21:45:10 följande:
    Passar väl bäst vår och sommar men man gör som man känner
    Det tyckte mamma också så jag får nog lyda ert klädråd här då.

Men längtar lite extra till våren nu. Jag har länge velat bära vita byxor men haft lite övervikt som hindrat mig (vita kläder får en att se ännu större ut) och nu när man tappat vikten och fått tillbaka sin form så känns det lite extra längtansfullt med vita kläder.  

Får väl ta på mig ett par blå byxor istället. Det går nog lika bra. 
  • Mayjel

Svarta tajta byxor och en tjock, gräddvit tröja, mönstrad med paljetterade granar.

Tror att detta är en vintrig vardagströja men är inte säker. Nog kan man väl bära paljettprydda tröjor även till vardags och inte bara vid festligare tillfällen?

Jag gillar det glittriga från paljetterna och tycker det piggar upp en, oavsett var man befinner sig. 

• Mayjel

En randig magkort tröja och svarta trikåer. Samma innekläder som jag bar igår. Det märks också för tröjan luktar Janssons, efter gårdagens långa matlagningskväll. Får nog tvätta tröjan imorgon. 

• Mayjel

En vit tunn bomullströja med nåt svart mönster i mitten, tror att det ska föreställa snö och renen Rudolf med stora nosen. 

Undertill svarta slimfit-byxor med pressveck på vilket jag inte gillar riktigt. När jag såg byxorna på Bonprix hemsida så syntes det inga fula pressveck. Lite trist att bli lurad så där vid nätshopping. 

Svar på tråden Vad har du på dig nu?