Infektion som startade en för tidig förlossning
Hejsan kanske lite sen här såg ej då tråden skrevs men jag är så jävla förbannad.
Samma sak har hänt oss nu, lite tidigare men i vecka 20+3 okej vi kanske inte kunnat rädda honom då han kom för tidigt pga infektion men fullt frisk. En fullt frisk levande liten pojke fanns med oss i ca någon timma efter födseln.
Det var rent fruktansvärt men speciellt känner jag då jag i början av grav tog bort en polyp och de vet inom sjukvården att infektioner är en stor risk. De skulle gett antibiotika så att för säkerhetsskull inte bakterier börjar gro. Vet inte om det var därför..men också när jag gick med förvärkar i 5 dagar. Första dagen skickade de hem mig utan antibiotika då jag var in. Vad är det för nått alltså? Min barnmorska vart arg sa att gå tillbaks. Gjorde det och fick antibiotika men ändå åka hem sen ett dygn senare var det försent. Kommer alltid undra om de kunde lagt in mig satt mig på antibiotika iv, kommer alltid undra om de kunde satt in antibiotika direkt.
Jag tycker det är fruktansvärt också att läsa om de olika reglerna antagligen pga ekonomi och kompetens för vart man skickar barn eller när man räddar dem.Det skall väl vara samma över hela landet?
Och när det bara handlar om dagar ifrån alltså det är så hemskt. Nej fy jag litar inte på sjukvården. Man ska ställa diagnos själv då man kommer in för att de ska lyssna. Man ska veta själv och vara påläst vilken hjälp man ska ha. Var förr så rädd läsa om sånt här också så jag visste ingenting. Får jobba med att jag gjorde mitt bästa efter det jag visste, men med facit i hand hade jag tryckt på mer för rätt vård direkt. Kanske hade det inte räddat vår son, men kanske hade de det. Ovissheten smärtar som för er andra och den ska inte behöva finnas där.