Inlägg från: Gosemysan |Visa alla inlägg
  • Gosemysan

Infektion som startade en för tidig förlossning

Hej Peppy! Din historia är lik min andra graviditet. Jag fick antibiotika utskrivet i v 17 pga bakteriell infektion. Hade små blödningar och mycket sammandragningar. I vecka 18 blev det värre och vattnet gick precis då vi kommit in till KK. Jag fick aldrig veta vilka bakterier som orsakade detta eftersom min odling kom bort, den nya odligen som togs efter antibiotikakur visade inte på några bakterier men då hade jag ju redan blivit behandlad. Jag saknar min lille kille massor.

Tyvärr är detta inte den ända gången vi haft sån otur. Fick avbryta min första graviditet i v 20 pga missbildade njurar hos barnet. Den gången var det en liten flicka som jag givetvis också saknar en massa.

Vi försöker nu bli gravida en tredje gång men jag kommer alltid att oroa mig för hur det ska gå nästa gång.

Stora kramar till dig från mig.

• Gosemysan
    Strumpan 78 skrev 2010-02-25 11:15:15 följande:
    Beklagar din förlust! Du är långt i från ensam, det är tyvärr allt för många som råkar ut för detta fruktansvärda!Min som kom också för tidigt pg.a infektion. Jag kom in till förlossningen med värkar och var då öppen 5 cm.  Jag hade hög andel vita blodkroppar i blodet vilket tydde på infektion. Men de hittade aldrig infektionen, trots att de tog många prover. Min son föddes en dygn senare, de försökte stoppa förlossningen och satte in antibiotika, men det gick inte. Han föddes i v 25+6 och levde i 8 dagar.
    Uff, vilken sorg! Tråkigt att sånt här ska behöva hända. Beklagar verkligen.
Svar på tråden Infektion som startade en för tidig förlossning