Infektion som startade en för tidig förlossning
Hej Peppy! Jag är SAAAAAA ledsen att du ocksaa maaste uppleva naagot saadant! Precis samma sak hände oss i September förrra aaret. Var i vecka 18 och hade ont i magen (graviditetsgaser trodde jag) som blev värre och värre. Paa kvällen hade jag även rosa flytningar saa jag aakte in paa sjukhuset och blev genast inlagd med strikt sängläge och jag fick genast börja med antibiotika mot streptokokker och stafylokokker. Hade värkar hela natten som avtog paa morgonen. Hela dagen var ok och den lille levde men jag var 2 cm öppen. Nästa natt kom värkarna igen och jag trodd jag skulle bli vansinnig!! Man laag hela tiden och hoppades och gav upp, hoppades och gav upp... paa tredje dagen sa chefsläkaren att det inte saag saa bra ut och strax därefter kom jourhavande gynläkare och presenterade sej och jag fick ett enkelrum. Daa visste jag att det var över. Paa eftermiddagen gick vattnet och sen hände ingenting förrutom att verkarna genast upphörde. Väntade, väntade och väntade (och grät, grät och grät)... paa lördag morgon kl 08:03 föddes och dog värlens finaste lille gosse, Mika William. Saaaa liten och saaaaaa perfekt.... Orsaken var steptokokker... Det har nu gaatt 4 maanader och istort sett allt har aateraatt till det normala, men efter att ha upplevt naagot saadant blir man aldrig riktigt samma människa igen... Behöver bara tänka kort paa honom och det som hände saa graater jag floder... Min man har stöttat mej jättebra, men för att riktigt, riktigt förstaa hur det känns maaste man (tyvärr) ha upplevt det själv. Jag kände ett jättestort stöd fraan de andra mammorna här paa Familjeliv (och naagra av dem är här i traaden saa hej och tack saa oerhört mycket till er! :o) saa känner du dej ledsen och behöver stöd saa kan du alltid vända dej hit. Du kan alltid inboxa mej om du känner dej ensam och ledsen eller bara undra över naagot... Stor kram.