• Lilla JJ

Alla symtom bara försvann!

Är i vecka 5+6 idag. Har i lite över en vecka varit hungrig, illamående och haft ömma bröst. Senaste dagarna har det varit mer och mer. Och så plötsligt idag försvann alla symtom. Bara lite svagt illamående kvar.
    Sitter bara och väntar på blödningen nu

• Svar på tråden Alla symtom bara försvann!
  • KlasStures mamma

Att symptomen försvinner är normalt! Har inte med missfall att göra. Vissa har bara symptom i en dag och andra hela grav.

• Lilla JJ

Jo jag vet men kan inte låta bli att tänka på att det kan vara något fel.

• KlasStures mamma

Nej det kan man inte på hela grav =) Sen kommer du oroa dig för att du inte har känt den lille på ett par timmar och sen oroar du dig när den lille kommer ut oxå=) Det tar aldrig slut =)

• Lilla JJ

Jo så är det oron tar väl aldrig slut. Hade bara inte förväntat mig at det skulle påverka en så här mycket.

• LadyM

Jag är 5+1 ungefär och hade ont i bröstvårtorna ett par dagar förra vecka, sedan dess nästan ingenting! Någon dag kan jag ha lite "menskänningar" nästa dag är de som bortblåsta. Någon dag värker det i brösten, nästa dag är det borta. Och idag känner jag absolut ingenting!! Visst blir man lite orolig, men jag tänker att hur det än är, så är det inget jag kan påverka. Ingenting jag har kontroll över. Jag får bara åka med den här graviditeten och hoppas den tar mig dit jag vill: en liten i augusti! Antagligen har vi bara riktig tur som hittills har en "smidig" graviditet och inte behöver kräkas i plastpåsar och sånt........!

• Lilla JJ

Mmmmm klart att man blir orolig när det varit så påtagliga gravidsymtom några dagar och de sen försvinner. Men som du säger kanske ska vi njuta av att inte må så där jättedåligt varje dag. Kan vara att jag har sovit till 11.30 idag som jag mår bättre. Annars går jag ju upp kl 6.30.

Som tur är har jag ju inte sett en tillstymelse till blod och har inte ont heller.

• Strix

Hur har det gått för er? Är ni fortfarande gravida?

Jag känner samma oro. Är idag i v 7+2 och brösten ömmar inte längre och känns bara lite tyngre än normalt och molvärken är inte alls lika stark som tidigare utan diffus och kommer sällan.

• turlid70

Beställ vul på gyn.
    Mina symtom försvann två dagar efter bekräftad graviditet i v5+3. Igår gjorde jag en vul och fick veta att min graviditet ser ut att vara i v4+, jag är i v7 annars idag, så att det stämmer med mina egna misstankar. Det är ett mycket tungt besked och det är inte frågan om någon missräkning.

• Tilda21

Jag har känt samma oro som ni. Testade positivt i måndags och blev chockad men överlycklig då detta var väldigt oplanerat. Tror mig kunna räkna ut, trots en ganska oregelbunden mensturationscykel att jag är i v 5 eller 6. Hade under ca en veckas tid kanske haft små aningar om vad som var på gång men lika chockad över beskedet blev jag ändå :)

Testade mig igen bara för sakens skull i i onsdags å då var pluset mycke svagare och mina symptom nästan borta. Blev såklart väldigt ledsen och trodde loppet var kört, men som den envisa människa jag är bestämde jag mig i morse för att testa igen och ett starkt plus blev resultatet. Men jag har inte heller särskillt mycket symptom. Lite ömma bröstvårtor och en mensvärksliknande känsla men jag hoppas att det inte betyder annat än tecken på en lindrig och okomplicerad graviditet.

Ska till MVC om en vecka för första besöket och är såklart livrädd för att nått inte stämmer och att bebisen kanske uteblir. Men man får äl bara försöka tänka positivt :) Eller?

• stallet 2

Här är en som känner likadant. Har sedan tidigare en dotter på 6 år och den graviditeten spydde jag hela tiden fran till vecka 15. Nu är jag i 6+5 och har tappat dom små symtom jag hade. Är super orolig.

• Anonym (Annonymtjej)

Hur har det gått för er alla? Jag känner precis samma sak. Är i v 5 och har fram tills igår kväll haft ömma bröst till o från yrsel, stickingar i rygg och livmoder, till o från lite molande värk i mage, samt flytningar och hunger, tills allt bara försvann och känner ingenting förutom att ja går på toa ofta. Är jätte orolig över att jag fått ett missfall. Vart borta ifrån jobbet idag pga av att jag mått så dåligt över de?

hur går det för er? Kom symtomen Tillbaka, var ni gravida, eller var det missfall? Har vul om två veckor. Tacksam för svar  

Svar på tråden Alla symtom bara försvann!