• Dilong

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-12-08 12:02:30 följande:

Japps
    Möjligen en aktiv vulkan.
  • Dilong

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-12-08 12:06:59 följande:

Meh... trodde inte du var helt dum
    Jämför du sveriges utsläpp av koloxit med en inte aktiv vulkan? Har du ngn källa?
  • Dilong

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-12-08 12:32:19 följande:

Ja du tycker ju om att missförstå och spela dum (eller så är du dum på riktigt) en AKTIV VULKAN spyr ut en jävla massa Co2 + en Jävla massa andra växthusgaser, försår du nu lilla vännen? eller måste du läsa in grundskolan först?
    Då kanske du borde skriva "aktiv vulkan" i ditt inlägg? En "normal" vulkan är knappast aktiv.

Hur var det men källan?
  • Dilong
    Lena1979 skrev 2009-12-08 22:31:04 följande:
    "Jag kommer aldrig att äta en massa grönsaker enbart. Jag blir inte mätt på det och jag mår inte bra av det." Nä man blir knappast mätt på sallad med isbergssallad tomat och gurka. Tror verkligen folk i allmänhet att vegetarianer äter enbart grönsaker? :) Det är lite komiskt i så fall. Skulle vara intressant om ickevegetarianer kunde exemplifiera lite veggokäk.
    Spaghetti med köttfärssås.
  • Dilong
    Lena1979 skrev 2009-12-08 22:46:25 följande:
    kött ät inte veggo vad jag vet.
    Inte? Källa.
  • Dilong

Lady Dahmer skrev 2009-12-08 23:13:01 följande:

margarin är ett gift och INTE bättre för överviktiga.
    På vilket sätt är margarin ett gift? Känner Miljö- och Hälsa till det?
  • Dilong

Ett Liv skrev 2009-12-09 02:03:16 följande:

Jag kommer inte ihåg allt som du skrev då tyvärr och vet inte vilken sida det var på heller, men jag minns att jag tyckte att det lät väldigt omoget med okunskap och trots.
    Men det är inte omoget att googla.
  • Dilong
    Åttan skrev 2009-12-09 02:16:48 följande:
    så du är vaken inatt med
    Vaken vet jag inte, här iaf.
  • Dilong

Ise 27 skrev 2009-12-14 17:07:27 följande:

Och ja, när man studerat sex år på universitet så har man lärt sig att wiki inte är att lita på.
    Om du gör så att du tittar på "referenser", nästan längst ner på varje WP-sida, då hittar du en källförteckning.

Dessutom kan du studera "history" på varje sida, och bilda dig en egen uppfattning om vad som skrivits och av vem.

Självklart finns det dåliga WP-sida, men det är ett icke-problem om man förstår sig på elementär källkontroll.
  • Dilong

Ise 27 skrev 2009-12-14 17:23:03 följande:

jag är medveten om detta, men faktum är att det är osäkert ändå eftersom man inte vet vem som gjort eventuella tolkningar och översättningar. det blir ju andrahandskällor hur man än vänder och vrider på det och därför anser jag det inte som ett vetenskapligt godkänt källmaterial.
    Men du får väl titta i källarna såklart!
  • Dilong

Johanna W81 skrev 2009-12-16 16:09:45 följande:

Jag tror att är det meningen att man ska få cancer så får man cancer oavsett vad eller hur man äter!
    Finns det en mening med alla sjukdomar, även de som är påverkbara?
  • Dilong

Johanna W81 skrev 2009-12-16 18:50:54 följande:

Det finns väl en mening med allt, även om man inte alltid tycker om det eller förstår varför!
    "Väl"? Kan du förklara? Vad är "meningen" med att jag nyss satte på mer kaffe?

Johanna W81 skrev 2009-12-16 18:50:54 följande:
    Vilka sjukdomar är påverkbara menar du?
    Du kan undvika att röka och minska risken för lungcancer. Personer som inte tar det på allvar torde väl anses som riktigt korkade.
  • Dilong
    ica skrev 2009-12-24 09:03:47 följande:
    Jo, våra hjärnor behöver ju högkvalitativt protein från kött.
    Oavsett vilket så ska det frossas i dag!
  • Dilong
    Fjärilen235 skrev 2009-12-30 11:43:30 följande:
    Jag är demivegetarian pga köttallergi.
    Själv är jag allergisk mot alla grönsaker och all frukt.
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!