• Dilong

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Mephala the ranger skrev 2009-12-05 18:23:40 följande:

Eftersom vi klarar oss utan kött så kan det nog vara tänkt på mer än ett sätt :)
    Men klarar vi oss utan e-ämnen, vilka du försöker övertyga oss om att de inte är bra?
  • Dilong

Mephala the ranger skrev 2009-12-05 18:26:55 följande:

...men jag stoppar fortfarande inte döda djur eller människor i min mun :)
    Då kanske din anledning till att vara vegetarian inte är etisk? Du bryr dig om vissa djur, men inte om andra.
    Att djur dör när man plogar är uppenbart, så självklart är det ett medvetet dödande, även om dödandet inte är primärt eller att man skulle vilja undvika det.

Kan du tänka dig att bara äta grödor odlade utan jord, i laboratorium?
  • Dilong

Mephala the ranger skrev 2009-12-05 18:33:16 följande:

...medvetna dödandet kan sluta.
    Du är alltså för en ökad odling i laboratoriemiljö?
  • Dilong

Mephala the ranger skrev 2009-12-05 18:31:33 följande:

Jag är osäker om någon vet va som är tänkt egentligen :)
    Det är ingen som "tänkt ut" vad vi ska äta. Fick ni inte lära er evolutionsteorin i skolan?
  • Dilong
    Kya skrev 2009-12-05 18:41:32 följande:
    en gudatro är inget fel.
    Jo, om man pga av den lär sig uppenbart felaktiga saker.
  • Dilong

Mephala the ranger skrev 2009-12-05 18:45:19 följande:

Evolutionsteorin är inte helt okritiserad den med och då menar jag inte bara från kristna håll.
    *s*
  • Dilong

Ett Liv skrev 2009-12-05 19:02:02 följande:

DET beror helt på vad man köper för något. Det är alltså ingen ingrediens som man ska anta alltid finns där. Det finns gott om ekologiska och "vegetariska" produkter. :)
    Så ekologiskt tvål innehåller garanterat inte döda djur? Eller hur tänker du?
  • Dilong

Frökensvår 83 skrev 2009-12-05 19:10:49 följande:

Självklart tycker jag ocks att alla kan dra sitt strå till stacken, jag köper alltid ekologiska ägg tillexempel...
    Är ekologiska ägg bäst för djuren?
    Någon här menade att man läkemedelsbehandlar sjuka ekologiska djur senare, eftersom de efter behandling inte få anses som ekologiska, alternativt att produkten under behandlingen inte är ekologisk.

Är det, om det är sant, bussigt mot djuren?
  • Dilong

Ett Liv skrev 2009-12-05 19:26:14 följande:

Jag är fullt medveten om det, men det finns även bra ekologska produkter och det är för mig lätt värt att kämpa för att att det ska bli bättre.
    Du skrev: "DET beror helt på vad man köper för något. Det är alltså ingen ingrediens som man ska anta alltid finns där. Det finns gott om ekologiska och "vegetariska" produkter. :)"

Som om ekologiska produkter inte innehöll fett från djur.
  • Dilong

Ett Liv skrev 2009-12-05 19:35:22 följande:

Jag trodde att du skulle förstå när jag skrev "och vegetariska produkter" också, att det inte innebär samma sak. men nu har du ju fått det förklarat.
    Om du vill att man ska tolka dig korrekt, skriv då rätt.

Jag är övertygad om att du inte har minsta aning om vad "ekologiskt" innebär just pga ditt inlägg.
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!