Usch på er som ger era barn KÖTT!
Acceptera att din åsikt är en...just det, ÅSIKT. Något du TYCKER. Du får tycka att det är bra att vara vegetarian. Jag personligen har inget emot att du är det. *storsint* Klart det finns goda argument för djurindustrin. Det är bara att du inte gillar dem. Utan djurindustrin skulle det inte finnas kött, mjölk, ost och en massa annan mat många livnär sig på och äter. Och alla dessa miljontals liv du värnar så mycket om. Vad gör du för dem? Själv bidrar jag till att jag och andra människor kan äta. Dels producerar jag mat till mig själv både kött och grönsaker och sedan blir det över till andra. Vad bidrar du med? Mer än en massa käft?
Sedan behöver du läsa in dig på människans inpakt på naturen och inse att ALLT vi gör tär på jorden. Och hur än obekvämt det är för dig att inse inkluderar det allt DU gör också. Miljövänligt finns inte, bara miljöovänlighet av olika grader. Påpekar det inte för att jag inte bryr mig om miljön utan för att jag är realistisk vad gäller "nyttan" med arten människan.