Usch på er som ger era barn KÖTT!
TS:
Jag är vegetarian, men jag skäms över att någon med din omogna, snäva och agressiva attityd och världsbild ska uppfattas som representant för "alla" vegetarianer (det blir tyvärr så på forum). Jag tror dessutom att din son inte kommer att bli så tolerant mot "alla" som du hävdar, inte med dom influenserna...
Om man skriver ett inlägg (och nu får jag chansa på att det inte är ännu ett fejkinlägg) som ditt, så är de enda svar man kommer att få "kött är gott", samt ett antal argument som alltid dyker upp som är mer eller mindre patetiska och provocerande.
Snälla TS: Tagga ner! Låt folk leva sina liv som dom finner är bäst för dom! Du kan ALDRIG påverka någon att gå från köttätare till vegetarian med din attityd. Dina utfall kommer att få MOTSATT effekt, för så fungerar människor. Kommer en attack (som man ju får kalla ditt inlägg) så är första reaktionen att sätta hårt mot hårt. Man vill inte ge någon med din attityd rätt, så enkelt är det.
Mitt tips, om du vill förändra världen på ett positivt sätt, är att föregå med gott exempel. Vara tolerant och ödmjuk. Utgå från att folk kommer från olika bakgrund och har olika erfarenheter och därför gör olika val. Inse att dina åsikter inte är mer sanna än andras. Din värld kommer att bli mycket gladare och mer tolerant om du slutar att attackera folk för att de inte gör precis som du!
Lycka till