• Disela

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Alla gör ju sina val i livet, det är ju helt klart. Jag äter kött för att det är så jävla gott. Vill min dotter bli vegetarian när hon blir stor, fine. Men då ska hon ha koll på vad hon behöver få i sig. Vad man ersätter proteinet med osv. Att TS valt att bli vegetarian få stå för henne. Jag skriver väl inte och anklagar henne för att hon äter upp djurens mat. Dessa diskussioner kan hållas i evigheter utan att man kommer fram till varken det ena eller det andra.

• Disela
    Dilong skrev 2009-12-05 16:25:56 följande:
    Vad kan man ersätta proteinet med?
    Ja, quorn är ett bra alternativ. Är man inte vegan så är ägg mycket proteiner i. Likaså keso och kesella finns det gott om proteiner i. Alla sojaprodukter innehåller 10-40% protein. Bönor och linser är ett annat bra komplement. Seitan är gjort av vetegluten och inehåller relativt hög proteinhalt.
  • Disela
    Moonis skrev 2009-12-05 16:17:43 följande:
    Jag tycker inte det är köttätarna som ska skämmas utan det är bönderna som låter sina djur lida på detta sättet som borde skämmas ihjäl!
    Tack, en vettig åsikt!

TS, det är fel av dig att påstå att alla djur lider. Så är det inte.
  • Disela
    Dilong skrev 2009-12-05 16:52:58 följande:
    Då ersätter du inte proteinet.
    Vad menar du? Nej jag menar alltså ersätter proteinet som går förlorat då m,an väljer att inte äta kött. Protein måste du ju få i dig. Ersätta köttets proteiner med quorn alltså.
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!