• Nuse

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Hej Saarah88.
    Jag är själv vegetarian liksom min sambo, så jag förstår din syn på det hela, men jag har svårt att tänka mig in i ditt irriterade sinneslag.
    Mer och mer människor går över till en vegetarisk kost, på olika sätt.
    Vissa väljer att dela upp veckan i två dagar med rött kött, två dagar vitt och sedan tre dagar vegetariskt, men sällan med något etiskt motiv, utan mest för att variera sin kost.
    Det vanligaste skälet till att folk väljer denna livsstil är just att man faktiskt mår bättre.
    Av vegetarisk kost så blir man t.ex. inte lika slö som efter en måltid bestående av en sidorätt med rött kött.
    Jag har själv växt upp med kött, mitt beslut att avstå ifrån det är mitt eget sedan fem år tillbaka.
    Min familj äter fortfarande kött och jag har inga problem med det.
    Skulle det vara helt upp till mig skulle jag gärna se att alla gav upp den köttindustrialism vi ser idag, vilket är ett av de största skälen till att jag själv inte äter kött.
    Men för att återknyta till ditt inlägg:

Att hetsa folk till att bli vegetarianer har sällan (om aldrig?) funkat.
    Genom ditt inlägg är chansen troligen större att du skrämmer iväg de som är nyfikna på vegokulturen, då de istället får en bild av vegetarianer som militanta, högljudda fundamentalister, istället för de lugna och harmoniska människor som faktiskt utgör den största delen av den vegobaserade sidan av människosläktet.

Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!